اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستور پخت آش جو کلاسیک

دستور پخت آش جو کلاسیک

دستور پخت آش جو کلاسیک ,مواد لازم برای تزیین آش جو کلاسیک ,طرز تهیه آش جو کلاسیک

اصولا آش غذای خوشمزه ایه البته از بین آشها آش جو اگه خوب پخته بشه جزو بهترینهاست . در این مطلب دستور پخت آش جو به شکل متداول آموزش داده می شود . البته در هر منطقه ای از ایران این آش را با افزودنی های متفاوت طبخ می کنند.

 

مواد لازم برای ۴ نفر :
زعفران به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
پیاز بزرگ ۳ عدد
برنج ۶۰ گرم
سبزی آشی ۲ کیلو
جو ۲۵۰ گرم پوست کنده شده
حبوبات ۶۰۰ گرم ( شامل نخود ، لوبیا و عدس)
گوشت نیم کیلو بدون استخوان
زردچوبه

 

 

طرز تهیه:
گوشت را در ظرفی جدا گانه به همراه افزودنی هایی مناسب(مثل برگ بو، پوست پرتقال ،فلفل دلمه ای و …) آب پز کنید و سپس بکوبید یا رشته رشته کنید.
ظرفی مناسب انتخاب کنید و در آن مقداری روغن بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس پیاز های خرد شده(بهتره نگینی نباشه و کمی بلندتر خرد شده باشه)را به روغن اضافه میکنیم و در اصطلاح پیازداغ میکنیم.چند دقیقه قبل از آماده شدن پیازداغ همه حبوبات را بدون اب به پیاز داغ اضافه میکنیم و چند دقیقه ای هم میزنیم.و سپس برنج را به مواد اضافه میکنیم(بدون آب).پس از گذشت مدتی سبزی ها را به مواد اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم.از خرد شدن برنج نترسید خوب آشه دیگه!
گوشت پخته شده را به مواد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم و آب جوش را به قدری به غذا اضافه میکنیم که روی مواد را کاملا بپوشاند و حتی کمی بالاتر هم باشد.حالا زیر شعله را کم کرده و از شعله پخش کن هم استفاده میکنیم و به اش زمان میدهیم تا خوب بپزد.و در انتها کمی روغن را داغ کنید و زردچوبه و نعنا داخلش ریخته و پس از مدت کمی تفت دادن به آش اضافه کنید.
نکات:
۱)حبوبات را حتما از شب قبل خیس کنید و برای آنکه نفخ آنها کاملا گرفته شود آب انها را حداقل ۳ مرتبه عوض کنید. در صورتی که فراموش کردید حبوبات را خیس کنید میتوانید آنها را در آب ریخته و پس از جوش آمدن آب آن را آبکش کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود.
۲)اگر در انتهای پخت دو قاشق آرد و مقداری زعفران را در کمی روغن داغ تفت داده و به آش اضافه کنید مزه بسیار خوبی پیدا میکند.
۳)سعی کنید آش خیلی شل نباشد و تا حد ممکن آب آن کشیده شود تا خوشمزه تر شود.
۴) اگر بتوانید مقداری قلم تهیه کنید و آن را از شب با آب بپزید و به جای آب در آش از آب قلم استفاده کنید آش شما واقعا فوق العاده میشود.
۵)فراموش نکنید که زمان پخت بیشتر یعنی آش خوشمزه تر.اگر وقت دارید آش را از شب قبل روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

همچنین : بخوانید  طرز تهیه سالاد شیرازی اصل سریع و خوشمزه

 

 

تزیین:
برای تزیین میتوانید از کشک ، کشک مخلوط شده با زعفران (رنگ زرد زیبایی دارد)، ماست چکیده ، حبوبات پخته شده ، نعنا داغ به همراه زردچوبه و …. استفاده کنید.

 

تزیین آش رشته , طرز تهیه آش رشته , آموزش آش رشته نذری

آش رشته

تزیین آش رشته , طرز تهیه آش رشته , آموزش آش رشته نذری

عکس تزیین کردن زیبای آش رشته با استفاده از پیاز داغ

تزیین آش رشته , طرز تهیه آش رشته , آموزش آش رشته نذری

طرز تهیه آش رشته

آموزش تهیه و طرز پخت آش رشته ایرانی

تزیین آش رشته , طرز تهیه آش رشته , آموزش آش رشته نذری

روش آشپزی و طرز تهیه آش رشته خوشمزه و خوش طعم