دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

امیر جعفری : خوب شد که دختر ندارم!

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowEUyC3Y8eiyg2.jpg

 

در این مطلب برای شما مصاحبه جدید امیر جعفری را اماده کرده ایم امیدواریم از خواندن این گفتگو جالب لذت ببرید.

امیر جعفری بازیگر فیلم در حال اکران«قاعده تصادف» در گفت‌وگویی تازه با “بهار” در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره نقش‍‌ش و این که این پدر نماینده یک پدر مذهبی است و پدرهای مذهبی را به چالش کشیده، گفته است: اصلا این‌طور نیست. چندتا آدم بیاورم که اصلا مذهبی نیستند و خیلی تندرو‌تر از این پدر هستند. آن‌هایی که این نقد را می‌کنند از آن دسته آدم‌هایی هستند که خودشان را به چارچوب خانه شان محدود کرده‌اند. اصلا این‌طور نیست که اگر پدری در سوییس تحصیل کرده یا آدم روشنفکری بود می‌گذاشت دخترش برود. ما در خیابان‌ها هم می‌بینیم آدم‌هایی که شش سال در خارج درس خوانده‌اند و تئاترهای خارجی را می‌بینند اما چراغ قرمز را رد می‌کنند و شروع می‌کنند به فحش دادن که در مملکت خفقان وجود دارد. این باز هم به ریشه فرهنگی ما باز می‌گردد.

مادرم نماز شبش ترک نمی‌شود

وی در ادامه افزوده است: من چندبار فرزندم را نزد مشاور برده‌ام ولی در کتابی خواندم هر بچه‌ای قلق خودش را دارد و هیچ روانشناس و روانکاوی نمی‌تواند بگوید که چه کنی. فقط می‌توانند به تو کلید بدهند. این حکم کلی نیست که پدر مذهبی دولتی کار کن متعصب باشد. پدر من مرد مذهبی بود و مادرم نماز شبش ترک نمی‌شود اما از حضور من در تئاتر راضی است. این یک برداشت غلطی است و براساس باورهای غلط و عدم تجربه درست است…

 

اگر دختر داشتم معلوم نبود چه بلایی سرش می‌آوردم

جعفری در بخش دیگر این مصاحبه گفته است: من گاهی می‌گویم خوب شد خدا دختر به من نداد! اگر دختر داشتم معلوم نبود چه بلایی سرش می‌آوردم، اما حداقل به این قضیه آگاهم پس یک قدم جلو هستم که می‌دانم این تعصب اشتباه است. پس از نسل خودم جلو هستم. ولی واقعیت امر این است که هنوز نمی‌دانم من به عنوان امیر جعفری اگر جای این پدر بودم می‌گذاشتم دخترم به این سفر برود یا نه! واقعا نمی‌دانم.

همچنین : بخوانید  آغاز اولین کار مجاز گروه بروبکس در رستوران!+عکس

بچه من الان نمی‌تواند شتر سوار شود

وی در ادامه افزوده است: پدرهایی را دیده‌ام که می‌گویند ما بچه بودیم توپ هم نداشتیم اما بچه‌های ما الان ایکس باکس دارند، الان باید بدانیم نسل عوض شده و اگر بخواهیم مذهبی هم بحث کنیم حضرت علی می‌گوید بچه‌هایتان را همان‌طوری تربیت کنید که نسبت به جامعه به روز کنید. بچه من الان نمی‌تواند شتر سوار شود، باید کامپیوتر بلد باشد. فیلم می‌گوید ما نمی‌توانیم بپذیریم که هر نسلی با نسل دیگر متفاوت است، ما آدم‌ها را آن‌طور که هستند دوست نداریم و آن‌طور که خودمان می‌خواهیم حرکت می‌دهیم و این بد است. ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و باید بپذیری دخترت الان نیازمند است که به سفر برود.

اگر روح کوروش ما را ببیند به چه چیز ما باید بنازد؟

این بازیگر سینما و تئاتر خاطرنشان کرده است: ما اصولا ملت پرمدعایی هستیم. ما همیشه در صحبت‌هایمان ادعا می‌کنیم فرهنگ ۲۵۰۰ ساله داریم و به کوروش و داریوش می‌نازیم. یک‌بار فکر می‌کردم اگر روح کوروش ما را ببیند به چه چیز ما باید بنازد؟ ما اصولا ملتی هستیم که در‌گیر و‌دار این نیستیم و جابه‌جایی احساس داریم. دو ساعت خوبیم و یک ساعت بدیم. صبح می‌گوییم زنده باد مصدق، شب می‌گوییم مرگ بر مصدق. یکی برایمان می‌شود اسطوره فوتبال بعد وقتی گل نمی‌زند شروع می‌کنیم به ناسزا گفتن. این ماجرا ریشه فرهنگی دارد مال پارسال و پیرارسال هم نیست.

فکر می‌کنیم چون فلان خواننده این شلوار را پوشیده من هم همین را بپوشم

وی همچنین گفته است: شما کشورهای دیگر را ببینید. مثلا در ژاپن هاروکی موراکامی که کتاب منتشر می‌کند غوغا می‌شود. سینمایشان هم همین است. ماجرای ما ربطی به این نسل ندارد، ما احتیاج به فرهنگ‌سازی داریم. ما کلا مردم تنبلی هستیم و همیشه می‌خواهیم تقبیح کنیم. نمی‌گوییم چطور چین با یک‌میلیارد و چهارصد‌میلیون جمعیت وقتی وارد پکن می‌شوی از تهران خلوت‌تر است. ولی فکر می‌کنیم چون فلان خواننده این شلوار را پوشیده من هم همین را بپوشم. اصولا ملت عجیبی هستیم و نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.