ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع جراحی های زیبایی را بشناسید

http://www.campfa.ir/wp-content/uploads/2013/12/btowPpL5zxEze5u8.jpg

 

در کشور ما چند سالی است که جراحی زیبایی  مد شده است و بسیاری از افراد و به خصوص خانم ها دوست دارند این جراحی را امتحان کنند در این مطلب شما را با انواع این جراحی اشنا میکنیم.

جراحی پلاستیک را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد : جراحی های ترمیمی و جراحی های زیبایی. جراحی پلاستیک ترمیمی برای بازسازی شکل و عملکرد هریک از قسمت های مختلف بدن که در اثربیماری ، حوادث یا اختلالات مادرزادی از شکل طبیعی خارج شده اند انجام می شود اما جراحی زیبایی معمولا فقط برای بهتر شدن و زیباتر شدن شکل ظاهری صورت و بدن انجام می شود.

رینو پلاستی ( جراحی زیبایی بینی)

رینو پلاستی یک عمل جراحی زیبایی بسیار رایج است که برای تغییر شکل و فرم بینی انجام می شود. این جراحی به دلایل مختلف از جمله بازسازی و یا ترمیم ، اصلاح نقصهای مادرزادی ، کاهش مشکلات تنفسی و یا صرفا برای زیبایی انجام می شود. هزینه تقریبی یک عمل جراحی بینی در آمریکا تقریبا ۵ هزار دلار است و و دوره درمان وبهبودی آن تقریبا بین ۲ تا ۴ روز است.

اتوپلاستی ( جراحی زیبایی گوش)

این عمل بیشتر برای نزدیک کردن لاله گوش به سر ، کوچک کردن و اصلاح گوشهای بسیار بزرگ و برجسته به کار می رود اما گاهی نیز برای ترمیم و اصلاح گوشهای آسیب دیده به کار می رود. معمولا اعمال جراحی زیبایی بر روی کودکان انجام نمی شود این عمل برای کودکان ۴ سال به بالا نیز قابل انجام است. هزینه تقریبی این عمل بین ۲ هزار تا ۵ هزار دلار است و برخی بیمه ها نیز آن را پوشش می دهند.

آبدومینو پلاستی

این عمل معمولا برای برداشتن چربی ها و پوستهای اضافی که معمولا در اثرکاهش وزن و یا حاملگی در شکم بوجود می آیند انجام می شود.بعد از انجام این عمل، یک جای برش و یا زخم بسیار بزرگ در زیر شکم باقی می ماند که از بین رفتن و خوب شدن آن حداقل یکسال طول می کشد.هزینه این عمل در آمریکا حدود ۳ تا ۱۰ هزار دلار است که قیمت دقیق آن به محل انجام این عمل و دستگاه ها و تکنولوژیهایی که درآن بکار می رود بستگی دارد.

همچنین : بخوانید  آیا آقایان این جراحی زیبایی را انجام بدهند یا نه؟

لیپوساکشن

لیپوساکشن رایج ترین جراحی زیبایی در آمریکا است . در این نوع جراحی هیچ برشی در پوست ایجاد نمی شود بلکه با استفاده از سوزنهای توخالی مکنده ، چربی های اضافی بدن خارج می شود. هزینه این جراحی حدود ۱۵۰۰ دلار تا ۷۵۰۰ دلار است و به نوع تکنولوژی استفاده شده و خواسته و نیازهای بیماران بستگی دارد.

جراحی زیبایی سینه

در اصل سه نوع جراحی زیبایی سینه وجود دارد.نوع اول برای بزرگ کردن و برجسته کردن سینه به کار می رود و هزینه آن حدود ۳ هزار تا ۵ هزار دلار است .

نوع دوم این جراحی برای برطرف کردن تغییر شکلهای ناخواسته که در اثر بالا رفتن سن ، حاملگی و شیردادن به فرزندان در سینه ایجاد می شود، انجام می شود و هزینه آن ۴ هزار تا ۶ هزار دلار است.

نوع سوم برای کوچک کردن سینه به کار می رود . این عمل نه تنها برای زیبایی بلکه برای از بین بردن درد پشت ، گردن و برطرف کردن مشکلت تنفسی نیز انجام می شود و هزینه آن حدود ۷ هزار دلار است.

جراحی های دیگر:

کشیدن پوست صورت ، بالابردن ابروها و جراحی زیبایی پلک از دیگر جراحی های متداول در آمریکا و کشورهای دیگر جهان هستند که برای زیباتر شدن و جوانتر شدن صورت انجام می شوند.