انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هورمونی که باعث میشود مردان دروغ نگویند!! جدید

مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران آلمانی نشان می دهد: سطوح بالای هورمون تستسترون باعث افزایش میزان صداقت و راستگویی مردان می شود.

تستسترون مهمترین هورمون مردانه محسوب می شود که با بروز رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی در ارتباط است.

پژوهشگران دانشگاه بن مطالعه ای را روی بررسی رابطه میزان سطوح این هورمون با صداقت یا دروغگویی مردان انجام داده اند که در آن پوست بدن ۴۶ مرد به ژل حاوی هورمون تستسترون آغشته و برای ۴۵ داوطلب دیگر نیز از ژل پلاسبو (دارونما) فاقد این هورمون استفاده شد.

سپس افراد در یک مطالعه رفتاری شرکت کرده و مشغول به انجام یک بازی در یک غرفه جداگانه شدند؛ هرچه فرد امتیاز بیشتری بدست آورده و در سیستم ثبت می کردند، پول بیشتری بعنوان جایزه دریافت می کردند.

پروفسور «برند وبر» متخصص علوم اعصاب و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: این آزمایش بگونه ای طراحی شده بود که امکان فریبکاری برای شرکت کنندگان وجود داشت.

هر فرد در محیط های جداگانه قرار گرفته و کسی نمی توانست از تقلب برای کسب پول بیشتر مطلع شود، اما محققان در پایان آزمایش قادر به تشخیص فریبکاری افراد در حین انجام بازی بودند.

نتایج بدست آمده نشان می دهد که میزان فریبکاری و تقلب در مردان با سطوح بالاتر هورمون تستسترون در حین انجام بازی بسیار کمتر از سایر مردان است.

به گفته محققان، این هورمون در مردان باعث افزایش حس غرور و نیاز به ایجاد یک تصویر مثبت در نگاه دیگران می شود.

نتایج این مطالعه در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

همچنین : بخوانید  خواص بومادران، عکس گیاه بومادران، خواص دارویی بومادران، فواید بومادران