اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه در یک هفته پوستمان را صاف کنیم؟

اگر روی صورتتان لکه و جوش های دارید و می‌خواهید به سرعت از آن‌ها خلاص شوید، این راهنما برای من کار کرد، امیدوارم به شما هم کمک کند.

سعی کنید این کارها را به یک روتین مراقبت از پوستتان تبدیل کنید.

 چگونه در یک هفته پوستمان را صاف کنیم؟ www.campfa.ir

 

۱. تمام آرایشتان را با استفاده از یک پاک کننده ی آرایش، تمیز کنید. کمی صورتتان را خیس کرده، پاک کننده را روی صورتتان بمالید و توسط پارچه ی نم داری به آرامی آرایشتان را پاک کنید.

۲.از یک پاک کننده ی ملایم صورت استفاده کنید. آن را روی صورتتان بمالید و با استفاده از یک پارچه ی نم دار، صورت خود را تمیز کنید. سپس کمی آب گرم به صورتتان بزنید تا مطمئن شوید که چیزی از پاک کننده روی صورتتان باقی نمانده باشد.

۳. یک لیف لایه بردار مخصوص صورت تهیه کنید (می توانید از هر داروخانه‌ای آنرا بخرید). مقداری پاک کننده ی صورت به آن زده، لیف را خیس کنید و سپس صورتتان را توسط آن لایه برداری کنید. حواستان باشد که لیف را خیلی محکم روی پوستتان نکشید. پس از اینکه کارتان به اتمام رسید، دوباره صورتتان را با آب گرم شسته و به آرامی توسط یک حوله خشک نمایید.

۴. یک تکه یخ را به همه جای صورت و زیر چشمانتان بمالید، سپس صورتتان را به آرامی توسط حوله خشک کنید. با اینکار منافذ پوستتان بسته می‌شود و پف صورت و زیر چشمانتان از بین می‌رود.

۵. گیاه انجیلی Witch-hazel (Hamamelis) یک منقبض کننده ی خوب است. مقداری از این گیاه را روی یک پارچه یا دستمال توالت ریخته و به صورتتان بمالید. با اینکار هر آلودگی و کثیفی که روی صورتتان باقی مانده باشد پاک شده و به از بین رفتن جوش هایتان نیز کمک می‌شود. اگر به این گیاه دسترسی ندارید می‌توانید از منقبض کننده های پوست ملایم نیز استفاده نمایید.

۶. مرطوب نگاه داشتن پوست، رمز داشتن پوستی صاف است، هیچ اهمیتی ندارد نوع پوست شما چیست. مرطوب کننده ای پیدا کنید که بیش از حد معطر نیست، این یک کلید است، همیشه همه چیز را از نوع ملایم انتخاب کنید. اگر شما روی صورتتان علایم یا زخم هایی دارید لوسین ویتامین C پیشنهاد خوبی است. چرا که می‌تواند آن‌ها را نیز از بین ببرد.

همچنین : بخوانید  زیباترین طرح های هنری به روی ناخن ها 2013

۷. اگر زیر چشمانتان نقاط سیاه رنگ یا خطوط ریزی وجود دارد یا اینکه فقط می‌خواهید از چین و چروک زیر چشمانتان جلوگیری کنید، ممکن است بخواهید یک کرم چشم استفاده کنید.

نکات

اگر در حال حاضر از محصولی استفاده می‌کنید که حاوی مواد شیمیایی است، ممکن است باعث شود جوش بزنید. صرف اینکه چیزی جوش را از بین ببرد، دلیل نمی‌شود از بوجود آمدن جوش هم جلوگیری کند. استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند پوست شما را خشک کند و باعث شود که پوست شما چربی بیشتری تولید کند و نهایتا منجر به مسدود شدن منافذ پوستتان شود.
فقط یک یا دو بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید. لایه برداری بیش از حد موجب سوزش و ناراحتی پوستتان می‌شود.
همیشه شب‌ها آرایشتان را پاک کنید. اگر شب را با آرایش بخوابید منافذ پوستتان مسدود می‌شود.
کشف کنید چه چیزی باعث شده تا صورتتان جوش بزند. ممکن است شما در حال استفاده از محصول جدیدی هستید که باعث ناراحتی پوست شما می‌شود.
به مقدار مناسب بخوابید و سعی کنید استرس نداشته باشید.
مقدار زیادی آب بنوشید.
اگر روی سینه یا پشتتان جوش زده است، ممکن است ایراد از شامپو یا نرم کننده تان باشد! از انواع ملایم‌تر یا برندهای برتر استفاده کنید.
جوش هایتان را نکنید، ممکن است باعث شود که زخم شوند. اگر می‌خواهید جوش هایتان را بترکانید، روی تکه‌ای پارچه آب داغ ریخته، آن را برای چند ثانیه روی جوش بگذارید، سپس آنرا بترکانید، اگر نشد، سعی نکنید که با زور این کار را انجام دهید، صبر کنید تا جوش کاملا به سطح پوستتان برسد.
هیچ گاه با دستان آلوده صورتتان را لمس نکنید، همیشه ابتدا دستان خود را بشویید.
میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.
اسید فولیک و ب کومپلکس برای پوستتان خوب است.
اگر تمام این کارها بی نتیجه ماند، همچنان می‌توانید با استفاده از کمی کانسیلر، فونداسیون، پودر یا برنزه کننده جوش خود را پنهان کنید. بیش از حد از کانسیلر یا فونداسیون استفاده نکنید، اگر این کار را انجام دهید، نه تنها جوش هایتان را نپوشانده اید، بلکه بیشتر جلب توجه خواهید کرد.

 

منبع : سرخاب سفیداب