کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه

تشخیص دکوراسیون درست و مناسب کار آسانی نیست یعنی وقتی خود شخص دکوراسیون خانه اش را بدون کمک گرفتن از طراحان داخلی و افراد حرفه ای انتخاب می کند ممکن است به نتیجه خوبی نرسد.

 اما کدام اشتباهات بیشترین تاثیر را در دکوراسیون خانه دارند؟

نسبت های نادرست

اگر مبل ها نسبت به اندازه اتاق بیش از حد بزرگ باشند سنگین به نظر خواهند رسید و اتاق را فشرده نشان خواهند داد. نسبت اندازه اتاق به اندازه وسائل باید همیشه مدنظر قرار گیرد. قبل از خرید مبلمان اتاق را اندازه گیری کنید و مشخص کنید که کف اتاق را با چه چیزی خواهید پوشاند. همه چیز باید با هم هماهنگ باشد، مثلا تابلوهای بسیار کوچک در اتاق بزرگ چندان زیبا و متناسب به نظر نخواهد رسید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه - www.campfa.ir

 

افراط

اگر تعداد رنگ های به کار رفته، طرح ها و جزئیات بیش از حد باشد اتاق شلوغ و بی نظم به نظر خواهد رسید. سعی کنید در هر اتاق از  دو یا سه رنگ استفاده کنید. یکی از این رنگ ها باید خنثی باشد. این مطلب در مورد طرح ها هم درست است یعنی بهتر است کار خود را با دو طرح مشابه شروع کنید و سپس طرح دیگری را اضافه کنید و ببینید به هم می آیند یا نه. مراقب باشید تعداد اجسام و وسائل تزئینی هم از حد خاصی بیشتر نشود.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه - www.campfa.ir

تفریط

تفریط هم مثل افراط می تواند از زیبایی خانه بکاهد چون خانه ای ساده و خالی به وجود خواهد آورد. همیشه جزئیات و وسائل جانبی از اهمیت برخوردارند. آثارهنری، قاب عکس ها، گلدان ها، کاسه ها، پرده ها، کوسن ها، گل ها و غیره می توانند اتاق را کامل تر و زنده تر نشان می دهند. در اتاق نشیمن یک یا دو تابلو قرار دهید و آینه ای را در هال نصب کنید. گلدان هایی با اندازه متفاوت را در کنار هم یا به صورت جداگانه در اتاق بگذارید تا اتاقتان زییاتر شود.

همچنین : بخوانید  با این چیدمان، تابستان را به خانه تان بیاورید

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه - www.campfa.ir

 

ترجیح زیبایی به راحتی

چیزهای زیبا همیشه راحت نیستند. راحتی هم به اندازه زیبایی اهمیت دارد. زیبایی و راحتی هیچ یک نباید فدای دیگری شوند. وسائل زیادی در بازار وجوددارند که هم زیبا هستند و هم راحت. همان طور که کمیت و کیفیت هر دو مهم هستند، زیبایی و راحتی نیز هریک اهمیتی دارند. بهتر است پول خود را صرف خرید چند وسیله با کیفیت بالا کنیم تا اینکه تعداد زیادی چیزهای ارزان بخریم.

اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه - www.campfa.ir

گلچین کردن

اگر قصد گلچین کردن را دارید، حتما هارمونی و تعادل را مدنظر قرار دهید. انتخاب المان های زیاد از سبک های مختلف در واقع نوعی هرج و مرج تولید خواهد کرد. دو یا سه سبک خاص را انتخاب کنید وبهترین المان ها را از بین آنها برگزینید. آنها را در کنار هم قرار دهید و ببنید چقدر به هم می آیند. هرچه را که نامتناسب به نظر می رسد از دکورتان حذف کنید.