حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی و عکس های حسین مهری

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

حسین مهری متولد آبان ماه سال ۱۳۶۳ است ،  به گفته خودش سابقه‌ای ۱۸ ساله‌ در عرصه تئاتر دارد.

او اولین بار در نقش عباس در سریال زیرهشت به مخاطبین معرفی شد و درحال حاضر ۲ سریال «تا ثریا» و «پنجره» را همزمان روی آنتن دارد.وی بازیگر جوانی است که تا‌کنون در مجموعه‌های پایتخت، نابرده رنج و زیرهشت ایفای نقش کرده است  .

گفت‌وگو با حسین مهری بازیگر سریال «تا ثریا»
به‌دنبال سبک خاصی در بازیگری هستم

  پیش از این هم در مجموعه‌های دیگری از سیروس مقدم حضور داشته‌اید؟بله، این سومین همکاری من با این کارگردان پس از کارهای زیر هشت و پایتخت بود. علاوه بر حضور در این مجموعه‌ها در سریال نابرده رنج و پنجره نیز ایفای نقش کرده‌ام.

با این حضور چندین ساله فکر می‌کنم هنوز زمان آن اتفاقی که باید بیفتد، نیفتاده و تا امروز نقش مهمی نداشته‌اید که مخاطب شما را با آن بشناسد.

تنها دلیل این اتفاق را لطف خدا می‌دانم، چرا که اگر قرار بود سال‌ها قبل چنین اتفاقی بیفتد به‌طور حتم من این تجربه‌ای را که اکنون با حضور در کارهای مختلف به دست آورده‌ام، نداشتم و این مسیر آزمون و خطا را آن‌گونه که باید و شاید طی نمی‌کردم. خوشحالم بیراهه نرفته‌ام و الان به‌گونه‌ای در حال دیده شدن هستم و پا در مسیر درستی گذاشته‌ام.

چقدر سعی دارید با نقش‌تان زندگی کنید؟

معمولا می‌کوشم با حضور در آن نقش کاملا رئال به نظر بیایم. بخصوص در سریال‌هایی به کارگردانی سیروس مقدم این حساسیت دو چندان می‌شود؛ چراکه ایشان ابتدای این کار در جلسات دورخوانی مدام به ما یادآوری می‌کردند خیلی سعی نکنیم نقش را بازی کنیم. هدف این بود بازیگران نقش‌ها را از فیلتر وجودی خودشان بگذرانند و به نوعی با آنها زندگی کنند. به همین دلیل بیننده در کل کار با هیچ چیزی که از زندگی روزمره‌اش فاصله داشته باشد روبه‌رو نمی‌شود و به نوعی همه شخصیت‌های این قصه را می‌پذیرد.

شخصیت مسعود در تا ثریا را تا چه اندازه ویژگی‌های شخصیتی خودتان مشابه می‌دیدید؟

مسعود یکسری اتفاقات و ناهنجاری‌های قصه را به دوش می‌کشد و برخی مشکلات را برای این خانواده به‌وجود می‌آورد. به نظر من این نقش بیش از عباس در زیر هشت مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و پرتنش‌تر و چالش برانگیزتر است. ظاهر برای مسعود مهم است و خیلی به سر و وضعش می‌رسد و نگاه مادی به زندگی و آدم‌های اطرافش دارد و به‌طور کلی انسان خوشگذرانی است. اگرچه مسعود خیلی نگاه سطحی به زندگی دارد و آدم عمیقی نیست، اما انسان سالمی است. در عین این‌که همیشه به منافع خود فکر می‌کند. در کل هیچ‌وقت سعی نکردم مسعود را شبیه خودم بکنم. در کل نقش‌هایی که تا امروز بازی کرده‌ام از عباس زیر هشت گرفته تا مرتضی پایتخت، احمد نابرده رنج و حتی افشین سریال پنجره سعی کرده‌ام همه وجوه شخصیتی کاراکتری را که بازی می‌کردم به اجرا درآورم.

در انتخاب نقش‌هایتان چه چیزی را بیشتر از همه مدنظر قرار می‌دهید؟

شاید مهم‌ترین آنها این باشد که بتوانم با آن شخصیت ارتباط لازم و کافی برقرار کنم. خیلی برایم فرقی نمی‌کند نقشی که بازی می‌کنم تا چه اندازه شبیه خود من است. همیشه می‌کوشم به بهترین شکل ممکن در نقش ظاهر شوم. مسعود در خیلی چیزها از من دور بود. لحظه‌ای زندگی می‌کرد و خواسته و ناخواسته باعث و بانی مشکلاتی می‌شد. مسعود برای من تعریف‌های مشخصی داشت و سعی می‌کردم این نقش را در قالبی جلو ببرم که مخاطب قضاوت از پیش تعیین شده‌ای برای آن نداشته باشد.

قصه تا ثریا براساس واقعیت‌های روز جامعه به تصویر کشیده شده است. مجموعه‌هایی از این دست تا چه اندازه می‌تواند در جذب مخاطب خود موفق عمل کند؟

همچنین : بخوانید  10 واقعیتی که درباره جانی دپ نمی دانید

همیشه مجموعه‌ای برنده میدان است که بتواند به مردم نزدیک باشد و مخاطب به نوعی قصه را در خود لمس کند. فرم بصری قصه باید به‌گونه‌ای به تصویر کشیده شود که حس همذات پنداری مخاطب را برانگیزد. اینجاست که کلیشه هم خیلی معنایی ندارد. شاید این حرف که خیلی از قصه‌ها چون مخاطب ندارند کلیشه شده اند باید به چالش کشیده شود. مگر در زندگی عادی و روزمره ما چقدر موضوع وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت. آنچه اهمیت دارد نگاه جدید و متمایز به این موضوعات است و دقیقا همین جاست که می‌شود به جواب این سوال پی برد که چرا مجموعه‌های سیروس مقدم همیشه برای مخاطب خود جذابیت داشته‌اند.

در همه نقش‌هایتان یکدستی به چشم می‌خورد مثلا گاهی احساس می‌شود شاید حسین مهری، مسعود را از آن خود کرده است.

به هرحال هرچقدر هم یک بازیگر تلاش کند باز هم بخشی از خصوصیات اخلاقی و واقعی خودش را در قالب نقش به تماشا می‌گذارد. این نکته خیلی هم دور از ذهن نیست و طبیعی است یک بازیگر خوب باید این توانایی را داشته باشد تا بتواند باورپذیر به نظر بیاید. به نظرم همان‌طور که یک نویسنده یا یک کارگردان دست نوشته و امضای مشخصی در کارهایش دارد یک بازیگر هم باید بتواند خط مشی مشخصی داشته باشد که اتفاقا از نگاه روانشناختی خیلی هم از خصوصیات اخلاقی خود او دور نیست. چرا که هر آدمی یک سری رفتارها و عادت‌های ویژه و خاص دارد که در همه جای زندگی با آنها همراه خواهد بود.

به این دلیل پرسیدم که عموما در تمام نقش‌هایتان تلاش خاصی برای باورپذیری آن دارید؟

شاید بهتر باشد این جمله را کمی تصحیح کنم. معمولا سعی می‌کنم خیلی نقش را برای خودم پیچیده نکنم و می‌کوشم خیلی راحت آن را ایفا کنم. این کار به من کمک می‌کند تا بیشتر بتوانم در قالب نقش فرو روم و باورپذیری آن کاراکتر را برای مخاطب بیشتر می‌کنم. اشتباهی که خیلی از بازیگران مرتکب آن می‌شوند این است که فکر می‌کنند سادگی در ایفای یک نقش یعنی می‌شود خیلی ساده از کنار آن گذشت. اساس بازیگری در این است که جاهایی باید نقش را به چالش گرفت و تعلیق‌هایی در بطن آن به وجود آورد.

نگران این نیستید که خوب دیده شدن تا حدی انتخاب‌ها و پیشنهادهای بعدی را برای شما به یکنواختی برساند؟

شاید. در ادامه این مسیر چند ساله خیلی تلاش کردم سبک مشخصی در روند بازی‌هایم داشته باشم. یکی این‌که معمولا نقش‌هایم شبیه خیلی از آدم‌هایی بوده که اطرافمان می‌بینیم و در تا ثریا هم با کمک‌هایی که سیروس مقدم مانند همیشه از بازیگران کارش دریغ نکرده است این اتفاق افتاد. مسعود شخصیت خیلی پیچیده‌ای نبود مثل خیلی از آدم‌ها حرف می‌زد و مثل خیلی از آدم‌ها رفتار می‌کرد. خیلی جاها هم خودم را به جای مسعود می‌گذاشتم و فکر می‌کردم اگر من به جای این شخصیت بودم چه عکس‌العملی از خودم نشان می‌دادم.

در مورد انتخاب‌های بعدی‌ام هم باید بگویم هر موقع که سیروس مقدم در کاری از من دعوت کند قطعا در آن کار حضور خواهم یافت و خیلی دقت می‌کنم انتخاب‌های بعدی‌ام شبیه مسعود تا ثریا نباشد، چرا که دلم می‌خواهد خودم را در حیطه‌های مختلف بازیگری بیازمایم. این روند را سابق براین هم در انتخاب‌هایم داشته‌ام. این‌که بعد از عباس زیر هشت نقش احمد را در سریال نابرده رنج بازی می‌کنم، تنها به این دلیل است که دوست دارم در انتخاب‌هایم متفاوت از قبل عمل کنم و این شرایط را برای خودم به وجود بیاورم که بتوانم از پذیرفتن نقش‌های انعطاف‌ناپذیر و بدون چالش رهایی یابم.

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

حسین مهری

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir

 

825 بیوگرافی و عکس های حسین مهری| www.campfa.ir