آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونه موهای سالم و زیبا داشته باشیم؟

چگونه موهای سالم و زیبا داشته باشیم؟| www.campfa.ir

مطمئنا شما هم به سلامت ، طراوت و شادابی موهای خود علاقمندید. معمولا این علاقمندی در اکثر افراد بویژه خانم ها وجود دارد اما بهرهمندی از موهای سالم و زیبا به چیزی بیش از علاقه نیازمند است و در واقع مستلزم توجه کافی و مراقبت شایسته از آن است .

 

 

یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و مو راههای طبیعی هستند که در آنها استفاده از مواد شیمیایی به حداقل رسیده و به این ترتیب از اثرات جانبی آنها نیز اجتناب می شود. توصیه های زیر به شما کمک می کند بدون استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه زیاد به سلامت موهای خود کمک کنید:

۱ – هنگام خواب به موهایتان روغن زیتون یا روغن خردل بمالید و صبح روز بعد آنها را شستشو دهید.

۲ – روغن خردل را بجوشانید و با آن به طور مرتب موها را ماساژ دهید.

۳ – برای حفظ سلامت مو و پوست همیشه رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید. نوشیدن مقادیر کافی آب در روز و خوردن میوه و سبزی تازه بهترین راه داشتن موهای سالم و با طراوت است.

۴ – استفاده از عصاره شنبلیله نیز ۲ تا ۳ بار در هفته برای حفظ طراوت موها توصیه شده است.

۵ – حتی اگر مایلید موهایتان بلند شود ۵-۴ هفته یک بار کمی آنها را کوتاه کنید.

۶ – مالیدن مخلوط روغن نارگیل با آب لیمو روی موها در روز هم برای سلامت آن مفید است.

۷ – موها را با کش های پلاستیکی قدیمی نبندید.این کش ها موجب شکستن تار مو می شوند. به جای آن از یک نوار قابل ارتجاع با پوشش پارچه ای استفاده کنید.

۸ – موی خیس را به سختی شانه نزنید زیرا استحکام آن یک سوم قدرت موی خشک است و احتمال شکسته شدن آن وجود دارد ابتدا با حوله موی خیس را خشک کنید آنگاه بااستفاده از یک شانه به آرامی گره های مو راباز کنید.

۹ – شستشوی مو با آب لیمو طراوت و درخشندگی را به آن بر می گرداند.

همچنین : بخوانید  زیبایی را از شیر بگیرید!

۱۰ – اگر به شوره سر دچار هستید یکی از قدیمی ترین روش ها استفاده از مخلوط سرکه و آب است به این صورت که طی شب پوست سر را به آن آغشته کرده صبح روز بعد نیز آن را با آب و سرکه شستشو دهید. پس از چند هفته نتیجه را خواهید دید.

۱۱ – روش مناسب دیگر برای خلاص شدن از شوره سر این است که موها را با عصاره آبی بذر شنبلیله آغشته کرده پوست سر را با این عصاره ماساژ داده چند دقیقه بگذارید بماند و سپس شستشو دهید.

۱۲ – همچنین مالیدن روغن زیتون و بادام بر پوست سر برای رهایی از شوره سر توصیه شده است.

۱۳ – یکی دیگر از دستورالعمل های توصیه شده برای درخشندگی مو ها این است که موز را با عسل مخلوط کرده به مدت ۴۰ -۳۰ دقیقه اجازه دهید روی سر بماند و بعد شستشو دهید.

۱۴ – گفته شده برای جلوگیری از سفید شدن مو نیز راههایی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از مخلوط یک گیاه علفی به نام ( Bhringraj Eclipta elba ) ، Amala ، مرجان ، آهن و دانه کنجد سیاه است که در کاهش روند سفید شدن مو موثر شناخته شده است.

۱۵ – روش مناسب دیگر برای داشتن موهای سالم مالیدن عصاره برگهای گشنیز سبز بر روی پوست سر است.

به هرحال توصیه اصلی و مهم رعایت رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی مناسب است که بر سلامت همه اعضای بدن و از جمله موها تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید انعکاس آنچه در بد ن اتفاق می افتد بر روی پوست و مو نمایان می شود. رژیم غذایی ناسالم و ناقص از نظر عناصر مهم برای سلامت ، بیماری ها و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بر کیفیت موی سر اثر دارد و مشکلاتی مانند شوره ، نازک شدن موها ، ریزش مو و سفید شدن زودرس به موها آسیب می رسانند