سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایان دنیا در نقاط مختلف جهان چگونه بود؟ + تصاویر

 طبق  شایعات و خرافاتی که بخصوص در چند روز گذشته درباره پایان دنیا، ادعا شده بود که روز جمعه ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ در ساعت ۱۱:۱۱ صبح دنیا نابود خواهد شد، اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه بسیاری از همان مردم خرافاتی در سراسر دنیا به چشن و پایکوبی پرداخته‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، قرن‌هاست که پایان تقویم دوره‌ای قوم مایا که امروز است پایان دنیا نامیده می‌شد. طبق شایعات صورت گرفته با تمام شدن تقویم قوم مایا ادعا شده بود که دنیا نیز پایان خواهد یافت، اما بسیاری از مردم در مکزیک و آمریکای مرکزی گرد هم آمده‌اند تا پایان تقویم مایا را جشن بگیرند.

استرالیا یکی از کشورهایی است که خورشید ابتدا در آنجا طلوع می‌کند. صفحه فیس‌بوک سازمان گردشگری استرالیا پر از پست‌هایی است که در آن نوشته شده است آیا کسی در این کشور زنده مانده است؟اما لحظاتی پیش این سازمان در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: ما همه زنده و سر حال هستیم”.

دانشمندان تایوان که پایان دنیا را به سخره گرفته‌اند، دو ماکت اهرام معروف قوم مایا و یک ساعت شمار الکترونیک در بالای آن قرار داده‌اند به همراه یک تلسکوپ.

کوهستان بوگارش در فرانسه که ادعا شده تنها جای امن زمین پس از پایان دنیا خواهد بود، مهمان حدود ۱۱۰ هزار نفر مردم خرافاتی بود که با پایان نیافتن دنیا در حال بازگشت به خانه هستند.

دیوید ماریسون، دانشمند ارشد مرکز پژوهش‌های ناسا در فیلمی کوتاه ظاهر شد و باز هم شایعات را بی‌پایه و اساس دانست و آن را یک کلاهبرداری بزرگ نامید.

همچنین : بخوانید  روز دقیق واریز یارانه ها تیر 94 و مبلغ یارانه تیر 94

این دومین ویدئویی است که ناسا در تلاش برای کمک کردن شایعات فرستاده است.

پیشگوهای مکزیکی که این روزها بازار داغی دارند با پایان نیافتن دنیا دوباره مدعی شده است که امروز زمین  میدان مغناطیسی عظیمی  از مرکز کهکشان دریافت خواهد کرد.

به گزارش دیلی‌تلگراف، مایا که تقویم قوم مایا را ۲۰۰ سال پیش ساخت پیش‌بینی کرده است که تا پایان دنیا ۳۹۴ دوره تاریخی خواهد گذشت.

رولاندو زاپاتا فرماندار ایالت یوکاتان مکزیک که خانه‌اش در یکی از شهرهایی است که بیشترین پیروان مایا در آنجا زندگی می کنند گفت: خوشبختانه، این روزها ترویست‌های بسیاری به این کشور آمده و کسب و کار رونق یافته است. ما اعتقاد داریم که پایان دوره تقویمی مایاها آغاز دروه جدیدی است و ما نسبت به آن بسیار خوش‌بین هستیم.