اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رنگ سال ۲۰۱۳

 

 wWw.CampFa.ir

 

مؤسسه رنگ «پنتون»، رنگ سال ۲۰۱۳ را تعیین و معرفی کرد.منبع مقاله از واشنگتن پست است . مؤسسه رنگ «پنتون» بر پایه تحلیل روانشناسان، خود رنگ سبز ( زمرد) را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۳ برگزیده است. تعریف پنتون از این رنگ که سمبل رشد است سرزنده بودن درخشندگی. با شکوه بودن… است .همچنین این رنگ از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است که باعث افزایش احساس خوب بودن، تعادل و هماهنگی است.پر جنب و جوش و درخشنده: درست مثل طبیعت، سبز نگاهی خوب با رنگ روشن است. ست رنگی آن با زرد مملو از انرژی است.

رنگ مد سال ۲۰۱۳

رنگ سال ۲۰۱۳ تونالیته ای از رنگ سبز است به نام Emerald با کد ۵۶۴۱-۱۷ که به عقیده خیلی ها توأم با حس لوکس بودن است. این رنگ در بسیاری از کشور ها، فرهنگ ها و مذاهب بیانگر حس شکوه، جلال و زندگی دوباره است.این رنگ بیانگر معنی رشد و شکوفایی است و شاید هیچ رنگ دیگری به اندازه ی آن بیانگر باز زایی و نوزایی نیست. سال های سال در بسیاری از کشور ها رنگ سبز بعنوان رنگ وحدانیت و شفا بخشی انتخاب شده بوده است.
Leatrice Eisman مدیر اجرایی موسسه ی Pantone در این باره انتخاب این رنگ می گوید:” سبز یکی از فراوان ترین رنگ ها در طبیعت است. چشم انسان بیش از هر رنگ دیگری تونالیته های رنگ سبز را در طیف رنگی می بیند”. وی ادامه داد:” این رنگ دارای تاریخچه ی بسیار طولانی است، در بسیاری از دوره ها بصورت نمادین بیانگر حس شفافیت، زندگی دوباره و تازه شدن بوده، چیزی که در دنیای پیچیده امروز شاید نکته بسیار مهمی است. این رنگ می تواند نقش مهمی در گرایشات معماری داخلی – دکوراسیون منزل و مد ایفا کند”.
«لیتریک ایزمن»، مدیر اجرایی شرکت پنتون است که استاندارد رنگ های لباس و صنایع خانگی را تعیین می کند، در خبر پیشین گفته بود پیش بینی هر سالانه رنگ بنا بر نیاز مشتریان و آنچه آنان می خواهند صورت می گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان گوناگون قرار می گیرد.

رنگ مد دکوراسیون

مدیر اجرایی pantone در همین باره گفته است که این انتخاب یک انتخاب سلیقه ای نیست، ما به نوعی روح زمانه را درمی یابیم و به همه خواسته های دور و برمان نگاه می کنیم. وی همچنین در این باره افزوده است که مشتری نقشی اساسی در احیای اقتصاد دارد.

رنگ مد لباس سال ۲۰۱۳

همچنین : بخوانید  ۶ رنگ مد در سال ۲۰۱۳

هرچند برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور های غربی می گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ های دیگر مورد بی توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می گیرد، بلکه بر پایه نیاز مشتری این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می شود.
شایان ذکر است pantone تولید کننده تجهیزات حرفه ایی برای طراحان گرافیک عکاسان و طراحان دکوراسیون و چاپ پارچه و … میباشد از جمله میتوان به کاتالوگ های رنگ و دستگاه های کپچر رنگ و یا کالیبره کننده های مانیتور و پرینتر اشاره کرد.

جالبه بدونید:

شهر «اُز» افسانه ای به خاطر رنگ زمرّدی محیطش در خاطر شما مانده، «نرون» برای تماشای گلادیاتورها عینکی از زمرّد به چشم میزده است، جواهرات زمرّدی «الیزابت تیلور» از مشهورترین لوازم شخصی او بودند، حالا این رنگ که قبلاً در دهه ۸۰ میلادی امتحان خود را پیش طراحان مُد پس داده یک بار دیگر وارد بازی میشود.هرسال موسسه مُد Pantone از میان طراحان و برندهای معتبر لباس جهان برای انتخاب رنگی که قرار است طی سال آینده همه گیر شود نظرسنجی میکند.

امسال بزرگان مُد جهان روی رنگ «سبز زمرّدی» با کد ۱۷-۵۶۴۱ توافق کردند و این یعنی در سال ۲۰۱۳ بساط نارنجی جمع خواهد شد.

«لیتریس ایستمن» مدیر اجرایی انیستیتوی رنگ «پانتون» میگوید: «رنگ سبز بیشتر از همه رنگها در طبیعت دیده میشود، بنابراین چشم آدمها هم با این رنگ آشنا است. این رنگ همچنین نماد رشد، تازگی و کامیابی است، هیچ رنگ دیگری به این اندازه نمی تواند حس احیا را به بیننده القاء کند.»

حالا چرا زمردی؟ زمّرد درخشان وخوشرنگ است و هارمونی و نظم را به بیننده یادآوری میکنند، بنا به عقیده «ایستمن» رنگ زمرّدی به راحتی قابل پیاده سازی در طرح های تولید کنندگان پوشاک است و جلوه خوبی به طیف وسیعی از تولیدات برندهای معروف می دهد.

ستاره هایی مانند انجلینا جولی، کاترین زتا جونز و الیزابت ماس در جریان اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۱۱» با پوشیدن لباس های زمرّدی نشان دادند که این رنگ قابلیت بازاریابی و عرضه در میان خوش پوشان را دارد. تا به اینجای کار هم طراحان خرده پا و عرضه کننده های کمتر شناخته شده پوشاک هم انتخاب این رنگ را پذیرفته اند و حالا در حال آمادگی برای عرضه لباس های زمرّدی مناسب بهار سال آینده هستند.