عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۱۰ گوشی پرفروش دنیا تا سال ۲۰۱۲

از زمان عرضه تجاری تلفن همراه گوشی های موبایل به یکی از مهمترین اقلام مصرفی در دنیا تبدیل شده اند. در ۶۶ سالی که یعنی از سال ۱۹۴۶ تاکنون که تولید تلفن همراه گذشته است، این بازار شاهد تغییرات شدید در نوع سلایق مشتریان بوده ایم.

بر اساس گزارش گارتنر تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۱٫۴ میلیارد گوشی در دنیا به فروش رسیده است و این بدان معنی است یک نفر از هر ۵ نفر در دنیا دارای گوشی تلفن همراه هستند. در این گزارش برخی از پروفروش ترینهای بازار موبایل را از زمان پیدایش تا سال ۲۰۱۲ گرد آورده ایم:

 

۱۰- Nokia 5800 Xpress Music

 

در رتبه ۱۰ پروفروش ترین های گوشی دنیا نوکیا کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی قرار دارد. این گوشی در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد و تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رفته است. یکی گوشی یکی از بهترین گوشی های برای گوش دادن به موزیک محسوب می شود. این گوشی دارای سیستم خلاقانه پخش موزیک بوده و اولین گوشی لمسی نوکیا است.

 

 

۹-Blackberry Pearl 8100

 

بک بری یکی از اولین ها در ارایه گوشی هوشمند محسوب می شود و گوشی پریل ۸۱۰۰ را در سال ۲۰۰۶ وارد بازار نمود. این گوشی علی رغم ظاهر نه چندان زیبای خود به دلیل صفحه کلید QWERTY (صفحه همانند کی برد PC) خود مورد استقبال قرار گرفت این گوشی تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دستگاه فروش داشته است.

 

 

۸-LG Chocolate

 

گوشی براق و باریک شرکت LG در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد و به دلیل طراحی زیبا و متمایز آن مورد توجه قرار گرفت.از این گوشی تا سال کنون بیش از ۱۵ میلیون دستگاه به فروش رفته است و یکی از موفقیتهای LG در بازار تولید گوشی محسوب می شود.

 

 

۷-Nokia 2100

 

بهترین عنوان برای این گوشی سادگی است. این گوشی به دلیل سادگی و ارزانی توانست از سال ۲۰۰۳ تا کنون به فروش ۲۰ میلیون دست یابد. راحتی استفاده و شکل کلاسیک آن که یادآور طراحی منحصربه فرد نوکیا است باعث فروش این گوشی شده است.

 

 

۶-iPhone 3GS

 

غوغایی که آیفون در بازار گوشی ایجاد کرد را همه به یاد دارند. طراحی زیبا و جدید و صفحه کاملا لمسی به علاوه سیستم عامل iOS همه باعث شدند تا این گوشی که در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد ۳۵ میلیون دستگاه بفروشد.

همچنین : بخوانید  انتشار تصاویر Xperia Z و Xperia ZL پیش از رونمایی رسمی!

 

 

۵-iPhone 4S

 

باز هم آیفون توانسته است در رتبه ۵ فهرست پروفروش ترینها بنشیند و با گوشی آیفون ۴ خود که همه را شگفت زده در سال ۲۰۱۱ کرد. سرعت بالای پردازش گوشی و کیفیت عکاسی و طراحی ارگونومیک آن باعث شد تا سود فراوانی را نصیب شرکت اپل نماید. این گوشی دارای فرمان صوتی سیری بوده که قابلیت بالایی را به گوشی می داد و همه اینها باعث فروش بیش از ۳۷ میلیونی این گوشی شده است.

 

 

۴-Nokia 3310

 

برای پر فروش شدن در بازار همیشه سادگی و قیمت و استحکام موثر بوده است و نوکیا نیز به همین دلیل تا سالها بر این استراتژی تاکید داشت. گوشی ساده ۳۳۱۰ نیز بر همین اساس به فروش ۱۲۶ میلیون دستگاه در بازار رسیده است.

 

 

۳-Moto RAZR V3

 

هنگامی که دیوید بکام تبلیغ این گوشی را انجام می داد خود نیز نمی دانست که یکی از پروفروش ترین های دنیا را در حال تبلیغ است. این گوشی به دلیل نازکی بسیار مورد توجه بوده و بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است.

 

 

۲-Nokia 3210

 

باز هم نوکیا و باز هم همان قابلیت سادگی البته در زمانی که یکه تاز دنیا بود. این گوشی در سال ۱۹۹۹ وارد بازار شد و در زمان خود تحولی در بازار سبک وزن ها محسوب می شد. از این گوشی تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیون دستگاه به فروش رفته است.

 

 

۱-Nokia 1100

 

این گوشی را همه یا داشته اند یا در دستان دیگران دیده اند. گوشی که برخی می گفتند می شود با آن دوربین های سرعت پلیس را تشخیص داد ولی نه به این دلیل بلکه به دلیل ارزانی و کارایی فوق العاده و البته استحکام خود توانسته است در رتبه یک پروفروش ترینهای دنیا با ۲۵۰ میلیون فروش قرار گیرد. این گوشی در سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد و البته بیشترین فروش را بین تمام دستگاههای الکترونیک را نیز به خود اختصاص داده است.

 

 

لازم به ذکر است این گزارش آمارهای جدید فروش آیفون ۵ و گالکسی سامسونگ را در خود نداشته که هریک بیش از ۲۰ میلیون فروش در سال ۲۰۱۲ را داشته اند.