اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

عقل دختران زیر ۴۰ سال کامل نشده است

همانگونه که زن حتی در سن ۴۰ – 50 سالگی باید با اجازه همسر خود گذرنامه دریافت کند، دختر نیز باید با اذن پدراین کار را انجام دهد.
 

خبرگزاری ایسنا: درپی تصویب ضرورت موافقت ولی قهری یا حاکم شرع برای صدور گذرنامه برای دختران زیر ۴۰ سال درکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: همانگونه که زن حتی در سن ۴۰ – 50 سالگی باید با اجازه همسر خود گذرنامه دریافت کند، دختر نیز باید با اذن پدراین کار را انجام دهد.

زهرا سجادی افزود: درحال حاضر دختران ۱۸ ساله می‌توانند بدون اذن پدر گذرنامه بگیرند، این در حالی است که در اسلام پدر بر دختر ولایت دارد و در موارد متعدد مانند ازدواج دختر با اذن ولی می‌تواند این کار را انجام دهد، اما قانونی تصویب می‌شود که همین دختر بدون اذن ولی می‌تواند از کشور خارج شود و چنین قانونی اجازه شرع ندارد.

وی در عین حال اظهارکرد: اگر دختری به سن ۴۰ سالگی برسد، چون سن عقلی او کامل شده است، می‌تواند خودش برای خروج از کشور برای مواردی مانند فرصت‌های مطالعاتی و اخذ تخصص تحصیلی تصمیم بگیرد، اما دختران زیر ۴۰ سال از نظر شرعی نیز مجاز نیستند که بدون اذن ولی گذرنامه دریافت و از کشور خارج شوند.

سجادی در پایان درباره این نکته که دختران حتی بدون اذن ولی و با حکم دادگاه می‌توانند ازدواج کنند، گفت: در شرایط خاص و هنگامی که ولی شرایط لازم را نداشته باشد، این حکم صادر می‌شود.

همچنین : بخوانید  تصویر / حضور یک زن کاملا برهنه در متروی اطریش همه را شوکه کرد