آدمیانی مانند گل های لاله ، زندگی کوتاه در هستی و نقشی ماندگار در اندیشه ما دارند .
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

این زن مالک شرکت نفتی و پولدارترین زن سیاه پوست است + عکس

اظهارات یک مجله اقتصادی نیجریه عنوان پولدارترین زن سیاه پوست دنیا بعد از مدتهای طولانی از “اپرا وینفری” به یک زن سرمایه دار نیجریه ای رسید. خانم “فلوروفشو آلاکیجا” یک زن ۶۱ ساله نیجریه ای است که دارای سرمایه ای ۳٫۲ میلیارد دلاری است که این مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بیش از سرمایه ۲٫۷ میلیارد دلاری اپرا وینفری است.

این زن مالک شرکت نفتی و پولدارترین زن سیاه پوست است + عکس
او بنیانگذار و مالک شرکت نفتی “فامفا” ست که ۶۰ در صد سود خالص این شرکت نفتی متعلق به این خانم است. این شرکت روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید میکند  که ارزشی معادل ۶٫۴۴ میلیارد دلار دارد. وی همچنین یک طراح مد است و در کارهای خیریه زیادی سهیم  میباشد. وی متاهل و دارای ۴ فرزند پسر و یک نوه میباشد. او خانه ای ۱۰۰ میلیون دلاری و یک جت اختصاصی ۴۶ میلیون دلاری دارد.

او در خانواده ای ثروتمند متولد شد و کارش را از دهه ۷۰ میلادی به عنوان منشی یک بانک دولتی آغاز کرد اما اکنون یکی از موفقترین تاجران بین المللی است . در سال ۲۰۰۰ در زمینهای موروثی اش که از پدرش به او ارث رسیده بود نفت پیدا شد و بعد از کشمکشهای فراوان با دولت  او موفق شد حدود ۹۰ در صد از سهام اصلی این شرکت را به دست گیرد و بقیه آن به دولت نیجریه تعلق دارد . در حال حاضر همسر و پسرانش این شرکت را اداره میکنند.

منبع: روزگارنو

همچنین : بخوانید  در یک دقیقه چه اتفاقاتی در اینترنت می افتد؟ + تصویر
برچسب ها :