اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۵ گجت خلاقانه برتر سال ۲۰۱۲

۵ گجت خلاقانه برتر سال www.campfa.ir ۲۰۱۲

هر ساله با نزدیک‌شدن به پایان سال میلادی، لیست‌های مختلفی از ترین‌های آن سال در زمینه‌های مختلف و با نگرش‌های متفاوت در سراسر فضای مجازی منتشر می‌گردد. امروز هم وب سایت Mashable لیست ۵ گجت خلاقانه برتر سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد.

 

با اینکه فضای زندگی امروز ما پر شده است از گجت‌ها و ابزارهای کاربردی مختلف، اما هنوز هم آمار وسایل مبتکرانه و شگفت‌انگیز به حد مطلوبی نرسیده‌است. در عوض با تبلت‌ها، گوشی‌ها و وسایل یکسان و شبیه به هم زیادی مواجه هستیم. با این حال هنوز هم استثنائاتی پیدا می‌شوند که دیدگاه ما را درباره مراکز تحقیق و توسعه کمپانی‌های مختلف بهبود بخشند. آن‌ها با ایده‌های جدید و البته با ریسک بالایی در صحنه حاضر می‌شوند، ایده‌هایی که نشان می‌دهند خالقان آن‌ها سودایی بیش از یک رقابت صرف در سر دارند. آن‌ها همچنین هدف متفاوتی را نشانه گرفته‌اند، حل مشکلات روزانه با روش‌های نوین و نزدیک‌تر کردن ما به تکنولوژی‌هایی که روزی فقط به ذهن عده محدودی از ما می‌رسیدند.

نکته‌ مهم این است که، همیشه سرانجام خوشی در انتظار اختراعات جدید نیست و درصد بالایی از آن‌ها به دلایل مختلف با شکست مواجه می‌شوند، اما من هنوز هم دوست دارم همه آن‌ها را حداقل برای یک بار امتحان کنم.

از لیست نه چندان پر و پیمان گجت‌های خلاقانه امسال، ۵ گجت برتر را انتخاب کردم؛ به نظر من این وسایل از تکنولوژی، طراحی، کاربرد و ریسک‌پذیری تاثیرگذاری برخوردار هستند.

۱. عینک گوگل

google glas

اگر فقط یک گجت وجود داشته باشد که بتوان چیزی شبیه به آینده را در آن دید، قطعا آن گجت عینک گوگل خواهد بود. درست است که ما هنوز در انتظار نسخه نهایی این گجت پوشیدنی هستیم، اما این عینک چیزی بیش از یک مدرک کوچک برای اثبات یک ایده است. اوایل امسال، شاهد آن بودیم که عده‌ای در حالی‌که این عینک را بر چشمان خود داشتند، با پرش از هواپیما و فرود بر روی سقف ساختمان گوگل نمایش هیجان انگیزی را با این عینک خلق کردند. این حرکت، رسما عینک گوگل را به اولین گجت پوشیدنی قرن ۲۱ تبدیل کرد.

۲. پرنده AR.Drone 2.0

AR.drone 2

نظارت و مراقبت تبدیل به حقیقتی در زندگی ما شده‌اند. امروزه دوربین‌ها در همه جا هستند و تقریبا تمام نقاط مهم جهان تحت نظارت هستند. اگر می‌خواهید بدانید که بودن در آن طرف این دوربین‌ها چه حسی دارد، به شما توصیه میکنم حتما AR.Drone را امتحان کنید. این پرنده می تواند صدها مایل بر فراز آسمان پرواز کند، در حالی که شما از طریق آیپدتان در حال کنترل آن هستید. علاوه بر این شما با استفاده از آیپد خود می توانید تصویری که توسط دوربین‌های این گجت ضبط می‌شوند را مشاهده کنید و حتی می توانید برای ضبط این تصاویر روی آیپد یا حافظه خود پرنده اقدام کنید.

همچنین : بخوانید  ویندوز 8 ، ویندوز RT و تبلت سرفیس مایکروسافت رسما به بازار عرضه شد

۳. سرفیس

Surface

مایکروسافت امسال نه تنها دست به ابتکاری جالب زد، بلکه ما را به شدت شگفت‌زده کرد. تبلت سرفیس RT یک شگفتی تمام عیار بود و ما هیچ حدسی درباره ساخت آن نمی‌زدیم. نه تنها سیستم عامل مبتنی بر ARM آن بلکه کل پروسه طراحی و ساخت این تبلت توسط خود مایکروسافت انجام شده‌است. طبیعتا سرفیس یک محصول کامل و بی نقص نیست، اما در تمام فروشگاه‌ها یکتاست و به وضوح می‌توان شنید که فریاد می‌زند: «من متفاوت هستم.»

۴. گلکسی نوت II

Galaxy Note II

اساسا دو دسته گوشی تلفن وجود دارد: آن‌هایی که فقط بزرگ هستند و آن‌هایی که بزرگ هستند! گلکسی نوت II سامسونگ با صفحه نمایش ۵.۵۵ اینچی‌اش در طرف دوم این ماجراست. علاوه بر صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، این گوشی از قلمی بهره می‌برد که به خوبی با آن هماهنگ است. نه تنها این گوشی از تماس قلم با صفحه، بلکه از نزدیک شدن آن به صفحه نیز باخبر می‌شود. این تکنولوژی Airview نام‌گذاری شده‌است و ما در هیچ وسیله با این اندازه، مشابه آن را مشاهده نکرده‌بودیم. به وسیله این تکنولوژی حتی با حرکت دادن قلم با فاصله نسبت به صفحه نمایش، شاهد انجام  دستورات هستیم. به لطف این تکنولوژی هوشمند، که سامسونگ از آن در گلکسی نوت II بهره برده‌است، این گوشی یک سر و گردن از لشکر گوشی‌های مشابه خود بالاتر قرار می‌گیرد.

۵. لایترو

Lytro

لایترو یک دوربین معمولی است با یک امکان خیلی ویژه. طراحی غیر معمول این دوربین این امکان را به شما می‌دهد که حتی بعد از گرفتن عکس جزئیات دقیق بیش از یک نقطه را برای شما بازگو کند. به عبارت دیگر، مهم نیست که در حین عکاسی با این دوربین روی چه نقطه‌ای فوکوس کرده باشید، عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین این قابلیت را دارند، که تمام نقاط را به وضوح به شما نشان دهند. این روش این امکان را به شما می دهد تا پس از گرفتن عکس از سوژه، بتوانید برروی قسمت‌های مختلف تصویر فوکوس کنید. من نمی‌توانم با اطمینان کامل درباره موفق شدن یا نشدن این دوربین با این قابلیت ویژه نظر بدهم، اما هیچ شکی نیست که من را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌است.