آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

حریم سلطان یا حریم شیطان؟ +سوتی های سریال

حریم سلطان یا حریم شیطان؟
پادشاه عاشق پیشه سریال حریم سلطان را بیشتر بشناسیم؟

براستی شکی نیست که سلطان سلیمان فرزند سلطان سلیم خونخوار یکی از بزرگترین پادشاهان عثمانی بوده که مانند اسکندر و چنگیز و تیمور دستش به خون بسیاری از ایرانیان آلوده شده است او با اینکه در نهایت نتوانست تبریز را فتح کند ولی دست به جنایات بسیاری در ناحیه آذربایجان زد.او در طی سه بار حجومش به ایران ایرانیان بسیاری را در تبریز ارومیه و کردستان قتل عام کرد.
سلطان سلیمان پادشاهی بود که بسیار به کشور گشایی علاقه مند بود و بارها و بارها به کشورهای اروپای و سه بار ایران حمله کرده بود.او آرزو داشت که به اسکندر مقدونی تبدیل شود.او رویای تبریز تا وین را در آرزو های خود پرورده بود.او بارها به ایران حمله کرد اما چون توانایی تامین آذوقه برای سربازانش را نداشت شهر ها را می سوزاند و و چاه ها را خشک می کرد.و بزرگترین دستاورد وی فتح بغداد بود که بعدها شاه عباس کبیر آن را بازپس گرفت وی برای حمله به ایران ابراهیم را فرستاده بود و در سال ۱۵۳۴ به ابراهیم پاشا دستور حمله به خاک ایران را داد و مناطقی از ارومیه و ارزنه الروم به اشغال عثمانی ها در آمد. در اکتبر همان سال با ملحق شدن به ابراهیم یورش بطرف مناطق داخلی ایران را آغاز کرد اما شاه تهماسب که تمایلی برای جنگ با وی نداشت با واگذاری زمین و کشاندن سلطان سلیمان به مناطق صعب العبور به جنگ پایان داد…

 

سلطان سلیمان و ابراهیم پاشا
سلطان سلیمان در محاصر بلگراد که فقط ۷۰۰ سرباز از شهر دفاع می کردند کشتاری خونین راه انداخت. در اوت ۱۵۲۱ بلگراد. سقوط کرد
سلطان سلیمان به مجارستان اتریش نیز حمله های ناموفقی نیز داشت…در حمله اولش به وین در ۱۵۲۹ شکست خورد ولی در حمله دومش به وین در ۱۵۳۲ با ۱۲۰۰ توپ و ۸۰۰۰ سرباز نخبه و ۲۰۰۰۰۰ سرباز و ۲۰۰۰ سوارتوانست آنجا را فتح کند.
سلیمان با کنترل قدرتمندانهٔ دریای سرخ توانست با موفقیت راه‌های تجاری هند را بر پرتغالی‌ها ببندد و روابط تجاری حسنه‌ای را با امپراتوری مغول در جنوب آسیا برقرار کند و در سال ۱۵۲۲ مسقط را تصرف کرد.
در سال ۱۵۳۵ کارل در تونس و دریای مدیترانه شکست بزرگی بر امپراتوری عثمانی وارد کرد.چند سال بعد سلطان در ونیز نیز شکست خود و مجبور با امضای عهدنامه صلح با فرانسه شد و با اتحاد با فرانسه توانست کشور اسپانیا را شکست دهد.و مراکش نیز به امپراتوری عثمانی ضمیمه شد و رابلس، تونس، و الجرایر با کارل متحد شدند و تبدیل به جبهه جدیدی بر علیه عثمانی ها شدند…

 

خرم سلطان و سلطان سلیمان
وی تمام ۴۶ سال از سلطنتش را صرف جنگ و کشورگشایی کردو حتی به ابراهیم هم رحم نکرد. و همه خاندانش را قتل عام کرد.ابراهیم نیز خود در جنایت کار بودن چیزی از سلطان سلیمان کم نداشت و ده هزار قزلباش اسیر ایرانی را که در جنگ اسیر کرده بود به طرز فجیعی کشت.
سلیمان در سال ۱۵۵۴ سومین و آخرین نبردش علیه صفویان را آغاز کرد. دلیل این لشکرکشی، شروع مجدد یورش‌های صفویان به آناتولی

همچنین : بخوانید  اشتی سلنا گومز با جاستین بیبر

سلسله عثمانی

 و پروپاگاندای آنان بود در این نبرد دسیسه چینی ها اطرافیان و خرم سلطان باعث کشته شدن مصطفی پسر بزرگ و ولیعهد پادشاه به دستور پدرش شد. در سال ۱۵۵۵ که سلطان سلیمان از فتح ایران نامید شد با امضای پیمان صلحی با شاه طهماسب از مناطقی که فتح کرده بود عقب نشینی کرد.وی بعدا در بغداد خود را رهبر جهان اسلام نامید..
سلطان در ادامه جنایات خود به تحریک خرم خاتون تنها همسر عقد شده اش(زیرا عثمانی ها همسران خود را عقد نمی کردند)سر پسر و ولیعهد خود مصطفی را برید و فرزند کوچک خرم خاتون(گلبهار گرجی یا الکساندرا روسی)را جانشین خود کرد.فرزند خرم سلطان نیز بسیار میگسار بود و در تاریخ تحت عنوان سلیم میگسار معروف بود برادر او که فرزند دیگر خرم سلطان بود از ترس جانش به دربار ایران و فرانسه پناهنده شد و طهماسب در ازاری دریافت مقادیر زیادی طلا وی را به سلیم پسر سلطان سلیمان تحویل داد و او نیز برادرش را کشت..

و اما سریال حریم سلطان

پخش این سریال در یکی از شبکه های ایرانی درست به این می ماند که کشور فرانسه یا یهودیان سریالی را در مدح و ستایش هیتلر پخش بکنند اما جالب اینجاست که خود این سریال فانتزی نیز سراسر جعل و دروغ است و سعی در آراستن چهره سلطان سلیمان قاتل بسیاری از مردم بیگناه و خرم خاتون زن شرور او را دارد و احتمالا تا آخر سریال خواهید دید که بسیاری از حقایق تاریخی که در بالا به آن اشاره شد کتمان یا ماستمالی خواهد شد.

در اینجا به چندین نمونه از جلوه های جذاب این سریال کهه باعث جذب بیننده می شود اشاره می کنیم:

۱-عثمانی ها قبل از همه کشورها می دانستند زمین گرد است و نقشه دقیقه جهان را کشیده بودند!

آیا می دانستید که گالیله در سال ۱۶۵۲ میلادی کروی بودن زمین را ثابت کرد در حالی که سلطان سلیمان در سال ۱۶۱۰ میلادی حکومت می کرد؟؟

سریال حریم سلطان

 

 

به کنار سلطان سلیمان نگاهی بیندازید نقشه دقیق جهان و آفریکا چقدر دقیق ترسیم شده است!ظاهرا عثمانی ها در آن زمان دارای ماهواره جاسوسی بوده اند!

۲-لباس های رنگارنگ و زیبا به لباس واقعی زنان دربار عثمانی بر اساس این تصویر تاریخی نگاهی بیندازید و آن را با لباسی که در سریال بر تن بانوانی که سریال را بازی می کنند مقایسه کنید!

 

پوشش واقعی زنان عثمانی

۳-چهره واقعی سلطان سلیمان و خرم خاتون!ظاهرا سازندگان سریال برای جذاب تر کردن سریال و قابل تحمل تر کردن قیافه سلطان و خاتون دست به تغیراتی در چهره واقعی آنها زده اند!

سریال حریم سلطان

خرم سلطان و سلطان سلیمان

نقاشی واقعی بجا مانده از خرم و سلطان