دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دو معلول ۱۲ آذر با دست هایشان از پله های برج میلاد بالا می روند

معلولان در جامعه ما با وجود محدودیت های فراوانی که دارند موفق عمل کردند و توانستند به پیشرفت های خوبی دست یابند. البته هنوز به علت عدم فرهنگ مردم و جامعه، آنها برای حضور در اجتماع مشکلات فراوانی دارند.

روز ۱۲ آذر قرار است ماهاناجامی ۲۸ ساله به همراه مرتضی حسینی(عبدی) ۱۸۰۰ پله برج میلاد را به مناسبت روز جهانی معلول با دست هایشان بالا بروند و به این صورت توانمندی و اراده اشان را به جامعه نشان دهند.

صدیقه اکبری مدیرعامل موسسه خیریه رعد می گوید: ماهانا جامی از سالها پیش، قبل از اینکه برج میلاد ساخته شود تمرینهای خودش را شروع کرد و در مشهد هم هر روز این کار را انجام داد و اکنون به این توانایی رسیده که ۱۸۰۰ پله را بالا برود.به گفته او، ماهانا مهندس شیمی است و ورزش وزنه برداری انجام می دهد.

ما در موسسه خیریه رعد تلاش می کنیم که معلولان را از کنج خانه وارد جامعه کنیم و به آنها آموزشی دهیم که بتوانند برای خود کسب درآمد کنند. اکبری گفت: ما به این افراد توان یاب می گوییم و اعتقاد داریم که آنها توانایی هایی دارند که می توانند در جامعه موفق عمل کنند و در این زمینه رسانه ها و صدا و سیما می تواند بسیار کمک کند. او ادامه می دهد چرا صدا و سیما در هیج شغل جلوی دوربینی مثلا گویندگی از معلولین استفاده نمی کند در تمام دنیا بسیاری از برنامه های کودکان حتی با یا مجری معلول اجرا می شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

مراسم روز جهانی معلولان در موسسه خیریه رعد با همکاری مسئولان برج میلاد امسال در این مرکز برگزار می شود و از معلولان موفق هم قدردانی می شود.این برای اولین بار است که این مراسنم با همکاری جایی مثل برج میلاد در خارج از موسسه رعد برگزار می شود که به گفته مسئولین موسسه جای تقدیر از مسئولین برج دارد.

 

موسسه رعد را بیشتر بشناسیم

در این دنیای پر هیاهوی امروز آن قدر سرگرم مسائل مختلف هستیم که گاهی حتی خودمان را هم فراموش می کنیم چه برسد به دیگران اما بعضی از آدم ها هستند که معمولا ما خیلی راحت و بدون این که حتی گوشه چشمی به آن ها بیندازیم از کنارشان عبور می کنیم در حالی که آن ها هم بخشی از این جامعه و البته بخشی از ما هستند وآن ها افراد معلول هستند افرادی که در این دنیا گم شده اند و یا فراموش شدند در حالی که خیلی از آن ها شاید بهتر از همه ما که سالم هستیم و جز غر زدن کاری نداریم بهتر می بینند و بهتر حتی درک می کنند.

همچنین : بخوانید  فیلمبردار پناهنده را چه کسی به آمریکا برد؟

البته گاهی از بین همه ما آدم های سالم افرادی پیدا می شوند که معلولان را می بینند و بدون هیچ گونه ترحمی به آن ها توجه می کنند

موسسه رعد از جمله مراکز خیریه ای است که تلاش می کند بچه های معلول جسمی حرکتی را از کنج خانه بیرون آورده و زندگی دوباره ای را به آن ها ببخشد.

صدیقه اکبری درباره این موسسه می گوید: موسسه رعد حدود سه دهه است که فعالیت دارد و توسط سه مهندس جوان واز یک زیر زمین ساده آغاز شو والبته با چهار کار آموز و رفته رفته بزرگ و بزرگتر شد و تمامی مخارج این ساختمان شامل کمک های مردمی بوده است و هدف آن شناختن معلولان جسمی حرکتی وآموزش دادن به آن ها است چراکه من در این سه دهه شاهد موفقیت های این افراد بوده ام ومتاسفانه در جامعه ما فرهنگ ما به گونه ای است که سخت در کنار معلولین قرار می گیریم ویا نگاه ترحم آمیز به آن ها داریم.

مدیر عامل موسسه خیریه رعد در ادامه گفت: ما ۱۸مرکز درسراسرایران داریم وحتی جالب است بدانید که ما یک دانشگاه هم برای معلولین تاسیس کرده ایم واین افراد می توانند در رشته هایی مانند حسابداری مدد کاری کامپیوتر گرافیک تحصیل کنند وسپس وارد بازار کار می شوند

اکبری در ادامه تصریح کرد:ما در این مرکز از سن راهنمایی تا ۴۵سال پذیرش داریم ودر روزهای یکشنبه متقاضیان محترم می توانند با ما تماس بگیرند و اسم نویسی کنند ضمن این که متقاضیان پس از پذیرش به روان شناس مدد کار و فیزیوتراپیست معرفی می شوند تا میزان علاقه و مهارت آن ها نیز مشخص شود و سپس در رشته هایی مانند کامپیوتر، حسابداری، معرق کاری، نقاشی ، سفال گری تحت آموزش قرار می گیرند

این مرکز کاملا خصوصی بوده و با مشارکت مردم فعالیت می کند.

۱۲ آذر، روز جهانی معلول، ۲ معلول ایرانی با دست هزار و ۸۰۰ پله برج میلاد را بالا می روند تابا شعار ‘افتخار می کنیم به توان تو ‘ به گنبد آسمان برسند.

برگزار کننده این مراسم مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد است. در دعوتنامه مراسم آمده است: “افتخار داریم در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلول برگزار می شود، شاهد صعود پرغرور جوانان توان یاب با پای اراده از پله های مرتفع برج میلاد باشیم.”