فرهنگ و هنر
نیوشا ضیغمی ضمن دفاع از نوع پوشش خود در مجموعه «راستش را بگو» معتقد است سطح آثار سینمایی امروز خیلی خوب نیست و اگر وضع همینطور پیش برود دیگر در سینما بازی نمیکند.
در این گفتوگو بخوانید:
* ما بازیگریم، مدل نیستیم
* صفحه فیسبوک ندارم
* قرار نیست سینما حتما حرفی برای گفتن داشته باشد
* از اسمم سوء استفاده میکنند
* فیلم نسازیم بهتر است
* در «راستش را بگو» نوع پوششم را دوست دارم
* تجربه کردن نقشهای مختلف برایم جذاب است
* وضع به همین منوال باشد دیگر در سینما بازی نمیکنم
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، «نیوشا ضیغمی» از جمله بازیگرانی است که بیشتر در آثار سینمایی حضور دارد و سریال «راستش را بگو» پس از «در چشم باد» دومین سریال تلویزیونی است که این هنرمند در آن ایفای نقش کرده است.
ضیغمی در «راستش را بگو» نقش دختر دانشجویی به نام خاطره آرامی را ایفا میکند که از شبکه یک سیما روی آنتن میرود.
آنچه در ادامه میخوانید گفتوگوی خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس با این بازیگر درباره حضورش در این سریال و شرایط سینمای فعلی است.
بیوگرافی نیوشا ضیغمی
جای خالی بعضی انسانها هیچگاه پر نمیشود و
یادشان تا همیشه فراموش نمیشود. استاد خسرو شکیبایی از آنها بود.
شب استاد خسرو شکیبایی که با تلاش
فراوان دو دوست هنرمند الهام قره خانی. مهرتاش مهدوی برگزار شد.
یاد استاد گرامی
* شما بعد از حدود ۸ الی ۹ سال که در مجموعه «در چشم باد» ایفای نقش کردید، دیگر در سریالهای تلویزیونی دیده نشدید، چطور شد که حضور در پروژه «راستش را بگو» را پذیرفتید؟
– من این کار را به واسطه رزومه کاری آقای آهنج پذیرفتم؛ برای اینکه احساس کردم نسبت به کارهای دیگری که در تلویزیون ساخته میشود و خیلی تاثیرگذار نیستند و حرفی برای گفتن ندارند، در کاری متفاوت و در یک فضای خوب کار میکنم.
* شما به عنوان یک چهره سینمایی شناخته میشوید، حضور در مدیوم تلویزیون برایتان تفاوتی با سینما ندارد؟
– به هر حال بازیگری یک مبحث گسترده است و بازیگری یعنی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما. من فکر میکنم انتخاب من بین پیشنهادهایی که آن زمان داشتم، بهترین انتخاب است و دوست دارم یک بار دیگر این مدیوم را تجربه کنم. چون اولین تجربهام بسیار ماندگار و خوب بود و خوشحالم که مجدد این تجربه را به واسطه یک فیلمنامهای که قابل دفاع است، داشتم. اساسا به خاطر اینکه مخاطب تلویزیون مخاطب گسترده و قابل احترامی است و شاید رسانه سینما و بازیگرانش متفاوت از سینما باشند و حتی در تمام دنیا حتی جشنوارههای سینما و تلویزیون از هم جدا هستند. من با یک کار تلویزیونی بازیگر تلویزیون نخواهم شد و یک کار ملاک نیست. همچنین بسیاری از بازیگران سینمایی ما تلویزیون را تجربه کردهاند و دوباره به سینما برگشتهاند و کارشان را ادامه دادهاند.
در سینما فیلم تولید نکنند بهتر است
* یعنی ترجیح میدهید در یک کار خوب تلویزیونی حضور داشته باشید تا در کارهای ضعیف سینمایی؟
– دقیقا. متاسفانه نسبت به سالهای گذشته سینما به نظرم دچار افت شده است. آمار فروش فیلمها را که روزانه میبینیم چقدر پایین آمده است، نمیدانم قرار است برای سینما چه اتفاقی بیافتد. من اگر قرار باشد سینما اینطور پیش برود، ترجیح میدهم تا زمانی که سینما به حالت عادی برنگشته به این وادی برنگردم و دیگر بازی نکنم. چون این میزان فروش یک سوم هزینه تولید فیلم هم نیست و این خیلی تلخ است، هم برای بازیگر، هم سرمایهگذار، هم تهیهکننده و سینمادار. من فکر میکنم تولید نکنند خیلی بهتر از این باشد که اکران شود و به چنین سرنوشتی دچار شود. برخی فیلمنامهها هم به نحوی هستند که مردم اصلا به سمتشان نمیروند. سینما جایی موفق است که مخاطب دارد.
* خود شما شرایط مطلوب سینما را در چه میبینید؟
– شرایطی است که فیلمنامههایی ساخته شود که بتواند آنقدر تاثیرگذار باشد که مخاطبش را با وجود این همه گزینههایی که وجود دارد به سینما بکشاند. فیلمهای هزار تومانی کنار خیابان، ماهواره، اینترنت و هزار مرجع دیگر برای مخاطب وجود دارد. در چنین شرایطی به اضافه اینکه برای یک خانواده، رفتن به سینما حدود ۵۰ هزار تومان تمام میشود، یک فیلم باید آن قدر جذابیت داشته باشد که خانواده را برای رفتن به سینما ترغیب کند. سینما سرگرمی است و قرار نیست حتما حرفی برای گفتن داشته باشد، اما در چنین شرایطی میتواند حداقل یک جذابیت بصری و یا یک فکر باشد. در تمام دنیا برای اینکه یک فیلم فروش داشته باشد، گروهی سالها تحقیق میکنند و دربارهاش فکر میکنند که موضوع فیلم را چطور مطرح کنند، چه کسی بازی کند، چطور بازی کند، چطور اکران کنند که بتوانند از همه دنیا مخاطب جذب کنند ولی ما چی؟ فیلمهایی ساخته میشوند که خنثی هستند، ساخته میشوند، اکران میشوند و بعد هم فراموش میشوند. فقط یک سرمایهای این وسط به باد رفته است. در چنین وضعیتی آدم بازی نکند خیلی بهتر است.
* برگردیم به سریال، سریال «راستش را بگو» حاوی داستانهای ریز و درشتی است که به طور موازی پیش میروند، احساس نکردید این داستانهای موازی مخاطب را سردرگم میکند؟
– مخاطب باید روی کاری که میبیند، کمی هم فکر کند. من کارهایی را که مخاطب را به فکر کردن وادار میکنند، دوست دارم. ما همه چیز را شسته و رفته تحویل بدهیم، خیلی اتفاق خوبی نیست. این کار پیچیدگی دارد و مخاطب را به فکر کردن وادار میکند.
* شما در این سریال نقش یک خانم چادری ظاهر شدهاید، برایتان نوع پوشش نقشی که ایفا میکنید مهم است یا خیر؟
– من یک بازیگر هستم و اتفاقا این نقش و این نوع پوشش را خیلی دوست داشتم. ما بازیگریم، مدل نیستیم. تجربه کردن همه نوع نقش برایم جذاب است. نقش خاطره آرامی هم برایم ویژگیهایی داشت که جذاب بود.
* در برخی محافل ذکر شد که شما چادرتان را در این سریال خوب نگه نمیدارید.
– به نظرم طرح چنین مواردی حاشیه است. من به سطح جامعه و علیالخصوص قشر دانشجو نگاه کردم. قرار نیست من یک مدلی که روی کاغذ میکشند را ایفا کنم. یک خانم با این نوع پوشش زندگی میکند، ممکن است یک لحظه آن را شُل بگیرد و یک لحظه دیگر سفت. حتی یک لحظه ممکن است باد بیاید. انسان در حرکت است و نقش باید واقعی باشد. من نمیتوانم جوری آن را بازی کنم که غیر واقعی است. این حرفها حاشیهای است. من تلاش کردم نقشم را طوری ایفا کنم که واقعی باشد. شما اگر به ادامه سریال نگاه کنید متوجه میشوید که چرا خاطره اینگونه است. آنچه شما میبینید ماهیت واقعی این فرد نیست و در حال تظاهر است، اما همین قضاوتهای غلط و زودهنگام و ایجاد حاشیه باعث میشود کار به خوبی دیده نشود.
همین قضاوتهای بیمورد و عجولانه به سینما هم ضربه میزند. اگر کمی با هم مهربانتر باشیم چنین فضاهایی پیش نمیآید.
صفحه فیسبوک ندارم
* از شما به عنوان هنرمندی فعال در شبکههای اجتماعی یاد میشود.
– به هیچ وجه اینطور نیست. من عضو هیچ صفحه اجتماعی نیستم. خیلیها این مطلب را به من میگویند ولی آن صفحهها هیچکدام متعلق به من نیست. متاسفانه ما هیچگونه قانونی هم برای پیگیری چنین مواردی در ایران نداریم. در تمام دنیا اگر فردی از نام و چهره فردی دیگر سوءاستفاده کند، قابل پیگیری است، اما چون چنین سایتهایی اساسا در کشور ما فیلتر است، امکان پیگیری قضایی و قانونی آن نیز برای ما وجود ندارد. من هم نمیدانم با چنین مشکلاتی چه کنم؟
از اسم من، همسرم، خواهرم و همه اعضای خانوادهام سوءاستفاده میکنند ولی دستمان هم به هیچ جایی نمیرسد.
ارکستر بادی تهران دوشنبه شب در تالار وحدت در میان استقبال علاقه مندانش روی صحنه رفت. این ارکستر که به تازگی عنوان «سفرای موسسه نیکوکاری مهرآفرین» را به خود اختصاص داده اند، به رهبری جاوید مجلسی روی صحنه رفتند تا حاضران در سالن شاهد هنرنمایی آن باشند. این هفتمین کنسرت این گروه در همه سال های فعالیتش بود که رفته رفته و پس از موفقیت در فستیوال های جهانی، با استقبال مخاطبان داخلی نیز روبرو شده است
تک نوازی های هیجان انگیز
از نکات جالب این ارکستر سلول های قدرتمند «هومن نامداری» و پیام رونق و همچنین حضور درخشان بابک صفرنژاد (هارمونیکا) بود. اجرای سلوهای این ۲ نوازنده میهمان، باعث ایجاد هیجان زیاد در سالن شد. به این ترتیب برنامه با انرژی بالایی شورع شد و رفته رفته این انرژی در تالار وحدت اوج گرفت.
غیبت «امید حاجیلی»
اجرای سال گذشته ارکستر بادی همراه با اتفاق ویژه ای بود. آن هم اجرای تک نوازی امید حاجیلی که با استقبال ویژه مخاطبان روبرو شد. این نوازنده این بار هم در سالن برنامه حضور داشت ولی نه روی سن، بلکه در بین تماشاگران. برخی اتفاقات باعث شده بود که او نتواند در اجرای جدید این گروه حاضر شود و پس از معرفی، از میان جمعیت برای همه دست تکان داد.
پارت دوم
پارت دوم برنامه که در اصل بخش اصلی کنسرت هم بود، به اجرای قطعات ماندگار موسیقی فیلم های سینمایی جهان اختصاص داشت که از آن جمله می توان به اجرای قطعات فیلم هایی چون «به خاطر یک مشت دلار»، «پ۱درخوانده»، «پلنگ صورتی»، «جیمز باند» و «زورو» اشاره کرد.
در اواخر این برنامه نیز «سینا ذکایی» رو به جمعیت گفت: «علی ضرابی به دلیل مشکلات قلبی دیگر قادر به همکاری با ارکستر بادی نیست ولی او تا همیشه در قلب ما جا دارد. دوست دارم به بهترین شکل او را تشویق کنید.» در این لحظه علی ضرابی از بین مردم برخاست و مورد تشویق قرار گرفت. به درخواست مردم قطعه ای دیگر با حضور بابک صفرنژاد اجرا شد که آخرین بخش برنامه را تشکیل می داد.
«یاس»
سینا ذکایی در لحظه ای که می خواست هنرمندان حاضر در سالن را معرفی کند، بدون هیچ مقدمه ای گفت: «امشب هنرمندی اینجاست که همه دوستش دارند و به معنی واقعی کلمه هنرمند است چون همیشه از دردهای جامعه اش گفته. بیشتر نمی خواهم توضیح بدهم؛ یاس، ما هم مثل همه مردم ایران دوستت داریم.» او در ادامه به حضور یاسر بختیاری (یاس) اشاره کرد که مردم دقایق طولانی به تشویق این هنرمند و شاعر اجتماعی نویس پرداختند.
جدیدترین سریال طنز خود را باز هم برای شبکه ویدیویی کشور اوایل هفته جاری در تهران مقابل دوربین می*برد.
مدیری که چندی است پیش تولید جدیدترین مجموعه خود را با عنوان «ویلای من» به تهیه*کنندگی شرکت گلرنگ*پخش آغاز کرده، قصد دارد این سریال را طی روزهای آینده کلید بزند. این روزها آخرین بخش*های بازی او مقابل دوربین سری جدید سریال ویدیویی «قلب یخی» در حال ضبط است و با پایان آن ها، مدیری تولید سریال خود را در دست خواهد گرفت.
جمعی از هنرمندان گروه آشنای مدیری طی این سال*ها متشکل از سیامک انصاری، جواد عزتی، هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی و… در این سریال بازی خواهند داشت. جالب آنکه گفته می شود بازیگران جدیدی چون آتنه فقیه*نصیری نیز در این گروه جای خواهند گرفت.
فیلمنامه این سریال را امیر مهدی ژوله و خشایار الوند در دست نگارش دارند و قرار است توزیع آن پس از تصویربرداری چندین قسمت، همزمان با ضبط توسط شرکت گلرنگ پخش انجام شود. این دومین تجربه مدیری پس از مجموعه ناتمام قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی خواهد بود.
هرچند اواسط سال گذشته هاشم رضایت قائم مقام وقت مدیر شبکه سوم سیما در گفت*و*گویی، خبر از حضور مدیری در تلویزیون برای کارگردانی سریالی ۵۰ قسمتی داده و حتی گفته بود که بازیگرانی چون سیامک انصاری، علی لک*پوریان، آرام جعفری، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و نادر سلیمانی برای بازی در آن قرار*داد نیز بسته*اند. او همچنین توضیح داده بود که به مناسبت نامگذاری سال ۹۰ به نام اصلاح الگوی مصرف، این سریال با همین مضمون ساخته خواهد شد. اتفاقی که رخ نداد تا با اجرایی شدن ساخت سریال ویلای من، شایعه عدم موافقت تلویزیون برای بازگشت مدیری به عرصه سریال*سازی قوت بگیرد.
مجله نسل امروز یک مجله قدرتمند در خصوص سینما و تلویزیون و موسیقی است که در شماره ۶۹ خود با آوردن یاس(یاسر بختیاری) به روی مجله خود ، چشم همهگان را به خود جلب کرد . باهم می رویم و حرف های یاس را می شنویم . برای خوانندن حرف های یاس به ادامه مطلب بروید.
من برای شما خلاصه ای از مصاحبه یاس با مجله نسل امروز می گذارم لطفا برای خواندن کل مصاحبه ،مجله نسل امروز را خریداری کنید.
اعترافات خواندنی یاس:
آدم پولداری نیستم ، روزگاری کشتی می گرفتم ، ۶سال مسافرکشی کردم ، شهداالگوی زندگی من هستند ، حاضرنیستم حتی یک روز به عقب برگردم
به شخصه معتقدم اگر قرار باشد روزی فلان محله فقیر نشین تهران نشان داده شود باید محله زیبا و متمل نشین هم به تصویر کشیده شود.در نهایت در آهنگ هایم معضلات را بیان می کنم اما وقتی یک نفر پیدا شود که فیلم توهین آمیز ۳۰۰ را تولید می کند ، فریاد می زنم که تو کی هستی که در مورد ایران صحبت می کنی.
دوست داشتم مجاز شوم اما… * تو یک مدتی دنبال این بودی که مجوز بگیری آما از یک جایی به بعد به نظر می رسد این موضوع را رها کرد ، می توانیم بگوییم یاس دیگر دنبال مجوز نیست ؟
از همان دوران کودکی دست به قلم بودم و خوب می نوشتم ، داستان هایم طوری بود که دیگر برای نوشتن نیاز به تخیل نداشتم و حقایق زندگی ام را در قالب داستان می نوشتم.آن سال ها تنها راهی که برای خالی کردن عقده هایم پیش رو داشتم ،نوشتن بود.البته یک دوره ای کارهای دیگری راهم برای خالی کردن خودم تجربه کردم که البته مسیرهای درستی نبود.
* چرا نکات مثبت جامعه را در آهنگ هایت مطرح نمی کنی ؟
ذات رپ اعتراض است . خاطرات منفی من بیشتر از خاطرات مثبت من است و از طرفی احساس می کنم جامعه به کسی مثل من هم نیاز دارد که نکات منفی جامعه را رصد کند و در انتها وجه مثبت موضوع را هم نشان دهد . من اگر از نکات منفی صحبت می کنم در نهایت می گویم می شود به آینده امید داشت . در واقع من معضلات را می گویم و در نهایت وجه مثبت و شاید امیدواری را به او نشان می دهم و از او می خواهم کمی بیشتر روی آن فکر و تامل کند.
*جامعه چه قدر به تو لطمه زده که اینقدر نفی نگر شده ای ؟
اینها بر می گرددبه گذشته من ، فقر شدید در زندگی ، بدهکاری ، بیکاری و در یک کلام باتلاقی که من و خانواده ام هر روز بیشتر در آن احساس غرق شدن می کردیم ، باعث شد چنین روحیه ای پیدا کنم و از این معضلات صحبت کنم.
شاید پای چوبه دار بودم شاید الان من را در جوی آب پیدا می کردین شاید هم پای چوبه دار در واقه در محیطی بزرگ شدم که پتانسیل این کارها را داشتم.
ادامه مصاحبه را در مجله نسل امروز بخوانید. منبع:مجله نسل امروز
۱٫او هرگز برنده اسکار نشد
۲٫او برای یکسری تبلیغات H&M مدل شد.
۹٫او دارای قلبی بزرگ است.
۱۰٫کودکانش دنیایش هستند.
Elijah Wood بازیگر معروف که چندی است وارد کار تهییه کنندگی هم شده و به تازگی کمپانی تولیدی Woodshed و شرکا را هم تاسیس کرده ، اعلام کرد که در مراحل آغازین تهییه یک فیلم خون آشامی غربی ایرانی میباشد .
این فیلم که Girl Walks Home Lates At Night نام دارد نویسندگی متن و کارگردانی آن بر عهده Ana Lily Amirpour است و خود او نیز در آن به نقش آفرینی میپردازد .
داستان آن درباره ومپایر هایی است که شهری غیر واقعی و متروکه در ایران زندگی میکنن و داستان به سمت عشق و … کشیده خواهد شد .
علیرغم شهرت او به زیبایی و مظهر جذابیت در هالیوود ، این بازیگر با اندام و ظاهر خود مشکل دارد. اسکارلت جوهانسون می گوید:هر زنی نگران اندام خود است
من تنها کسی نیستم که این نگرانی را دارم. به همین خاطر است که اکثر اوقاتم را در باشگاه به ورزش مشغولم.
سکارلت در مصاحبه ای با مجله دی برک افزود: بعضی ها فکر میکنند زندگی من سرشار از لذت و عیاشی های فروان است اما آنها باید بدانند که من مظهر جذابیت نیستم و زندگی معمولی دارم مانند خود شما اسکارلت که در سال گذشته از همسرش رایان رینولدز جدا شد ، روابط عاشقانه ای با همسر سابق مدونا و هنرپیشه مشهور سینما شون چن برقرار کرده بود که آنهم به جدایی انجامید.
روان آتکینسون معروف به مستربین کمدین معروفی که سالهاست خنده را بر لبان مردم دنیا مینشاند، در ۶ ژانویه ۱۹۵۵ در نیوکاسل انگلیس در منطقه تینه متولد شد.
نام کامل: ROWAN SEBASTIAN ATKINSON
تاریخ تولد: ۶ ژانویه ۱۹۵۵٫
محل تولد: نیوکاسل انگلیس.
شغل: بازیگر، کمدین، نویسنده.
تحصیلات: مهندسی الکترونیک از دانشگاه نیوکاسل و آکسفورد.
علت شهرت: MR..BEAN
قد: ۱۸۳ سانتی متر.
پدر: ERIC ATKINSO
شغل: کشاورز
مادر: ELLA MAY ATKINSON
برادرها: RYBERT-RODNEY.
همسر: SUENTRA SASTRY–
شغل: آرایشگر و گریمور
ازدواج:۱۹۹۰٫
پسر: BENJAMIN
دختر: LILY
جوایز دریافتی:
BRIT ACADEMY AWARDS
OLIVIER THEATRE AWARDS
* وی در دوران دبستان با تونی بلر هم کلاسی بوده است.
* وی از سال ۱۹۷۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
* وی از کودکی دچار لکنت زبان میباشد. وی قادر به تلفظ صحیح حرف B نمی باشد.
* وی صاحب چندین اتوموبیل ریسر و اسپورت میباشد. تفریح و سرگرمی وی مسابقات اتومبیل رانی سرعت میباشد. وی در این زمینه مهارت زیادی نیز داراست..
روان آتکینسون معروف به مستربین کمدین معروفی که سالهاست خنده را بر لبان مردم دنیا مینشاند، در ۶ ژانویه ۱۹۵۵ در نیوکاسل انگلیس در منطقه تینه متولد شد. پدرش اریک آتکینسون و مادرش الامی نام داشت. او دو برادر بزرگتر به نامهای روبرت و رودنی دارد. پدرش یک مزرعهدار ساده بود. روان بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در دانشگاه نیوکاسل در رشته مهندسی برق مشغول به تحصیل شد. مدتی بعد دانشگاهش را به آکسفورد منتقل کرد و تحصیلاتش را در همان رشته در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند.
او از نوجوانی به بازی در نقشهای کمدی علاقه فراوانی داشت و در این زمینه از استعداد خاصی برخوردار بود. روان در دانشگاه آکسفورد با فیلمنامهنویس طنز معروف ریچارد کورتس آشنا شد و فعالیتهایش را در زمینه بازیگری کمدی زیرنظر این فیلمنامهنویس آغاز کرد. او در چند نمایش کوتاه طنز که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه اجرا شد ایفای نقش کرد و بسیار مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت. روان کار حرفهای خود را در این زمینه در سن ۲۳ سالگی و در سال ۱۹۷۸ با ایفای نقش در یک نمایش کمدی با نام oclock news شروع کرد.
این نمایش یک تقلید خبر طنزآمیز بود که از شبکه BBC انگلیس پخش میشد. این نمایش کمدی که پخش آن مدت چهار سال ادامه داشت موفقیت چشمگیری به دست آورد و در این مدت چهار سال روان جوایز ملی و بینالمللی فراوانی را از اتحادیههای مختلف از آن خود کرد. روان که با بازی در این سریال محبوبیت خاصی در انگلیس پیدا کرده بود در سال ۱۹۸۰ به این ترتیب عنوان بازیگر سال BBC را از آن خود کرد و مورد تقدیر قرار گرفت.
روان در سال ۱۹۸۱ در یک نمایش تک نفره طنز در تئاتر وست اند لندن بازی کرد و بعد از اتمام یک فصل کامل بازی جایزه بازیگر کمدی سال اتحادیه تئاتر وست اند لندن را از آن خود کرد. او جوانترین فردی بود که تا آن زمان تئاتر تک نفره طنز بازی کرده بود. دومین نمایش تک نفره او در سال ۱۹۸۸ نه فقط در لندن بلکه در نیویورک، استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه بسیار موفقیتآمیز بود و مورد استقبال قرار گرفت.او در سال ۱۹۸۳ با همکاری فیلمنامهنویس ریچارد کورتیس نمایش طنز Black Adder افعی سیاه را برای BBC ساخت که این سریال نیز برنده جوایز فراوانی در سطح بینالمللی شد و روان به واسطه بازی در نقش اول این سری نمایشها برای دومین بار عنوان بهترین بازیگر سال BBC را از آن خود کرد. این سریال در چهار دوره متوالی پخش شد.
معروفترین کار تلویزیونی بزرگ او در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این سریال کمدی صامت، مجموعه نمایشهای مستربین بود که برای شبکههای ITV و HBO توسط شرکت تایگر اسپکت ساخته شد. در این مجموعه نمایشهای طنز، روان نقش یک شهروند انگلیسی دست و پا چلفتی را بازی میکرد که بدون کلام و بیشتر با شکلکهای صورت و حرکات خندهدار، خنده را بر لبان تماشاگران مینشاند. این سریال برنده جوایز بینالمللی فراوانی از جمله رز طلایی مونترایکس شد و در سال ۱۹۹۵ نیز عنوان بهترین نمایش کمدی را از آن خود کرد.
این سریال از شروع ساختش بسیار مورد توجه کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت و در بیش از دویست کشور مهم دنیا فروخته شد و از آن به بعد روان به عنوان مستربین در سطح بینالملل معروف شد. این مجموعه نمایشها از لحاظ اقتصادی برای تلویزیون انگلیس پرفروشترین سریال دهه نود به شمار میرفت. این مجموعه از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ در تلویزیون بریتانیا ساخته و پخش میشد. در سال ۱۹۹۷روان یک فیلم سینمایی را نیز با این نقش بازی کرد که بین، نمایش واقعه ناگوار نام داشت و در سطح جهان موفقیتهای فراوانی را از آن خود کرد…
روان آتکینسون نه تنها یک بازیگر بلکه یک نویسنده، تهیهکننده و دوبلر معروف فیلمهای کمدی در اروپا به شمار میرود وی میگوید: یک فیلم کمدی خوب علاوه بر بازی خوب یک کمدین نیاز به یک موسیقی زیبا، یک کارگردانی خوب و یک فیلمنامه زیبا دارد.
او در مورد مجموعه مستربین میگوید: من هرگز دوست ندارم از مستربین که با آن در سطح دنیا شناخته شدهام جدا شوم. من از بازی در این نقش لذت فراوانی میبرم. روان علاوه بر این مجموعههای تلویزیونی، فیلمهای سینمایی بسیار موفقی را هم در کارنامه هنری خود دارد.
روان در سال ۲۰۰۶ ساخت دومین مجموعه مستربین را آغاز کرده است که در ۲۹ مارس ۲۰۰۷ به سینماها آمد. این مجموعه تعطیلات مستربین نام دارد.
روان در فوریه ۱۹۹۰ با سانترا سایستی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نامهای بنیامین و لیلی میباشد. قابل ذکر است که مستربین عاشق ماشینهای سریعالسیر از جمله استون مارتین است. وی در خصوص ماشینهای تندرو مقالاتی را در مجلات ماشین منتشر کرده است.
برخی هنرمندان نیز اولین درآمدشان را از راهی خارج از فعالیت هنری به دست آوردند، در کودکی دستفروشی کردند و منبع درآمد اصلیشان خارج از حیطه هنر است.
بازیگر | اولین تجربه کسب درآمد |
کاوه سماکباشی | حضور در شرکت پیمانکاری |
مرتضی احمدی | کارمند شرکت راهآهن |
نیما شاهرخ شاهی | کارآموزی در رشته عمران |
فریبا نادری | طراحی کارت ویزیت برای یک شرکت تبلیغاتی |
حسین رفیعی | مرمت آثار عتیقه |
رضا کیانیان | خبرنگاری |
علیرام نورایی | حضور در «شب آفتابی» |
غلامرضا بنفشهخواه | شاگردی کفاشی |
خشایار اعتمادی | اجرای کلیپ موسیقی |
سروش صحت | تیغزنی نقشههای معماری |
کیانوش عیاری | دستفروشی |
هنوز چندی از عروسی پرزرق و بر جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل، دو ستارهی جوان هالیوودی نمیگذرد که رسانهها کام جاستین و جسیکا را تلخ کردند و بازیگر و خواننده مشهور مجبور به ابراز شرمندگی و عذرخواهی رسمی در رسانهها شدهاست.