حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرهنگ و هنر

آنجلینا جولی و فرزندانش در زیبای خفته +عکس

«زیبای خفته» را رابرت استرامبرگ کارگردانی می‌کند و الی فانینگ در نقش آئورا ظاهر خواهد شد. آنجلینا جولی نیز در مقابل او نقش منفی فیلم را برعهده دارد و جولی در این اثر، نقش نامادری ستمکار ظاهر می‌شود.
  پکس و زهرا فرزندان آنجلینا جولی او را در بازی در فیلم «زیبای خفته» همراهی می‌کنند.

عکس

لبته نقش‌هایی که به پکس ۸ ساله و زهرای ۷ ساله داده شده، نقش‌های کوتاهی هستند ولی اینکه آنجلینا جولی و فرزندانش با همدیگر در این اثر سینمایی ایفای نقش می‌کنند، نکته قابل توجهی است.

عکس

انتخاب پکس و زهرا به این دلیل بوده است که آنها اصرار زیادی داشتند در این فیلم بازی داشته باشند. پیش از این ویوین ۴ ساله دیگر فرزند آنجلینا جولی و براد پیت نیز ایفای یک نقش را در فیلم «زیبای خفته» برعهده گرفته بود که این امر اصرار زهرا و پکس را برای پیوستن به این پروژه سینمایی افزایش داد.

«زیبای خفته» را رابرت استرامبرگ کارگردانی می‌کند و الی فانینگ در نقش آئورا ظاهر خواهد شد. آنجلینا جولی نیز در مقابل او نقش منفی فیلم را برعهده دارد و جولی در این اثر، نقش نامادری ستمکار ظاهر می‌شود.

گریم و ظاهر آنجلینا جولی در این اثر سینمایی متفاوت است و به نظر می‌رسد بتواند در کارنامه سینمایی خود یک اثر فانتزی برای بچه‌ها را نیز رقم بزند.

این فیلم اقتباسی از داستان معروف «زیبای خفته» است که قرارست ۱۴ مارس ۲۰۱۴ اکران شود.

حرف های نیکی کریمی بعد از بازگشت از امارات

خودم را هنوز بازمی‌گذارم که به هیجان دربیایم و لذت ببرم از افق‌های جدیدی که در سینمای کشورهای دیگر وجود دارند و ما را در تجارب خودشان شریک می‌کنند.

نیکی کریمی عضو هیات داوران بخش مسابقه اصلی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی گفت: حضورهای بین‌المللی برای سینمای ایران خوب است و هر فیلمی که در جهان حضور پیدا می‌کند و در هر جای جهان که جایزه می‌گیرد، نشان‌دهنده این است که ما پایگاه سینمای ایران را داریم حفظ می‌کنیم.

این بازیگر و کارگردان سینمای ایران که به همراه «شابانه آزمی» بازیگر نام آشنای سینمای بالیوود از هندوستان (رئیس هیئت داوران)، «اسماعیل فرخی» کارگردان از مراکش، «سیدومیر کولار» تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار از اسلواکی و «سمیر فرید» منتقد فیلم و نویسنده سینما از مصر، عضو هیات داوران بخش مسابقه اصلی ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی بود، در مورد برگزاری این جشنواره گفت: اولین سالی بود که در این جشنواره شرکت می‌کردم قبل از این، چندین دوره در جشنواره بین‌المللی فیلم دبی با فیلم‌هایم در بخش رقابتی و یک بار هم به عنوان داور حضور داشتم.

وی یادآور شد: با اینکه سالهاست که در سینما کار می‌کنم ولی هیچ وقت در حقیقت خودم را از این باز نمی‌دارم که تجارب جدید و افق‌های جدیدی که در فیلم‌ها می‌بینم من را هنوز به هیجان درنیاورند. خودم را هنوز بازمی‌گذارم که به هیجان دربیایم و لذت ببرم از افق‌های جدیدی که در سینمای کشورهای دیگر وجود دارند و ما را در تجارب خودشان شریک می‌کنند.

نیکی کریمی همچنین گفت: ۱۵ فیلم سینمایی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در بخش مسابقه اصلی ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی حضور داشتند و به هرحال آدم لذت می‌برد وقتی که فیلم‌های خوبی می‌بیند و در کنار اینها فیلم‌های بد هم وجود دارد. خوشبختانه کسانی که برای این بخش از جشنواره برنامه‌ریزی کردند در جشنواره‌های مختلفی حضور پیدا می‌کنند و فیلم‌های خیلی خوبی برای این بخش انتخاب می‌کنند.

این بازیگر در ادامه افزود: برای من تجربه خیلی بزرگی است هم اینکه فیلم‌های خوبی می‌بینم و هم کارگردانهای جدیدی را کشف می‌کنم و هم اینکه از اعضای هیات داوران با افراد جدیدی آشنا می‌شوم. در جمع هیات داوران بخش اصلی ششمین جشنواره فیلم ابوظبی فیلمساز، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد سینما حضور داشتند و کسانی بودند که تجربه هیات داوری در جشنواره‌های خیلی خوبی داشتند، فیلم‌های خوبی ساخته‌اند و جوایز معتبری هم کسب کرده‌اند. هم کلام شدن و تجربه داوری با این افراد را گذارندن، خیلی تجربه بزرگی است.

وی تأکید کرد: چون مسئولیت بزرگی دارد و همه ما این قضیه را می‌دانیم که این کار مسئولیت دارد پس بنابراین سعی کردیم خیلی دقیق این فیلم‌ها را ببینیم. بعد از دیدن فیلم‌ها با همدیگر حرف می‌زدیم و این همیشه تجربه زیبا و جذابی برای من است که با سلیقه و عقاید دیگران آشنا بشوم و ببینم که آنها با چه دنیا و چه سلیقه‌ای فیلم‌ها را نگاه می‌کنند.

این بازیگر سینمای ایران در مورد سطح جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی به نسبت دیگر جشنواره‌های سینمایی دنیا گفت: به نظرم این قضیه اصلا مهم نیست به خاطر اینکه آدمهای حرفه‌ای این جشنواره را می‌چرخانند، بنابراین جشنواره تازه کاری که با آدمهای نوپا و تازه کار، شکل گرفته باشد، نیست. افرادی که در این جشنواره کار می‌کنند تجربه دارند و از کسی که مسئول هماهنگی کارها بود تا برنامه‌ریزها و آدمهای دیگر، همه آنها حرفه‌ای هستند. بنابراین این تجربه، با توجه به سن کم آن، به این جشنواره آمده است.

نیکی کریمی در مورد آرای هیات داروان بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی گفت: چیزی که برای من لذت بخش بود این است که بدون اینکه هیچ جنسیتی را در نظر بگیرم ولی خُب جایزه اصلی جشنواره را یک خانم گرفت و این لذت بخش است بدین خاطر می‌بینیم که در همین خاورمیانه خانم‌هایی هستند که خوب کار می‌کنند و کار سنگین و سخت فیلمسازی را به زیبایی انجام می‌دهند چون به نظر من فیلمسازی خیلی کار سختی است.

کارگردان فیلم سینمایی «سوت پایان» در مورد حضور سینمای ایران در این‌گونه جشنواره‌ها گفت: چیزی که همه به من می‌رسیدند و سؤال می‌کردند این بود که چرا در بخش اصلی فیلم ایرانی نیست؟ البته من همیشه خیلی دمکرات به این قضیه نگاه می‌کنم یعنی همیشه فکر می‌کنم که هیچ لزومی ندارد که همیشه از سینمای ایران فیلمی در این جشنواره حضور داشته باشد. به هر حال ۱۵ فیلم از میان این همه فیلمی که به دفتر جشنواره می‌رسد و برنامه‌ریزها در این زمینه روی آنها کار می‌کنند و بایستی از میان آنها انتخاب شود. به هر حال لزومی ندارد که حتما همه ساله از ایران هم فیلم وجود داشته باشد. به نظرم ما سال موفقی را پشت سر گذاشتیم با فیلمی که در اسکار داشتیم، فیلم‌هایی که دائماً در جشنواره‌ها حضور دارند و قطعاً بایستی تلاش بیشتری انجام بدهیم و بتوانیم که این افق‌های جدید را تجربه کنیم.

وی همچنین گفت: حضورهای بین‌المللی برای سینمای ایران خوب است به خاطر اینکه ما با سینمای دیگران آشنا می‌شویم و ما متوجه می‌شویم که در سطح بین‌المللی الان دارند چه فیلم‌هایی کار می‌کنند به هر حال نه من، بلکه هر آدم دیگری که در جشنواره‌ها شرکت کند و هر فیلمی که در بخش مسابقه حضور پیدا می‌کند و هر فیلمی در هر جای جهان که جایزه می‌گیرد، نشاندهنده این است که ما پایگاه سینمای ایران را داریم حفظ می‌کنیم و این مهم، دومرتبه صحبت از سینمای ایران را پیش می‌کشد و این خیلی چیز جذابی است. سینمای ما سینمای تازه‌ای نیست و سالهاست که در عرصه بین المللی وجود دارد.

کریمی در مورد مسئولیت یک فیلمساز یا داور ایرانی در جشنواره‌های خارجی برای معرفی سینما، فرهنگ و هنر ایران گفت: قطعاً این مسئولیت خیلی زیاد است به خاطر اینکه ما به عنوان کشوری که همیشه از فرهنگ، تمدن، شعر و … حرف زده‌ایم همیشه دلمان می‌خواهد بگوئیم که ما اینطوری هستیم، فیلمسازمان اینطوری است، فیلم‌هایمان اینطوری هستند و همه این بار را با خودمان هر کجا برویم به همراه داریم. به عنوان مثال می‌توانم این را بگویم اگر در جایی‌که بدانم کسی ایران را نمی‌شناسد سعی می‌کنم برایش توضیح بدهم و به وی بفهمانم که ایران کجای جهان است و چه خصوصیاتی دارد، برای نمونه حتی خارج از دنیای سینما.

نیکی کریمی در پایان اظهار داشت: از موضوعی که خوشحال هستم این است که همیشه روی پاهای خودم ایستاده‌ام، جایزه بین‌المللی برده‌ام و فیلم ساخته‌ام و به این علت داور شده‌ام و جشنواره‌ها بدین خاطر من را دعوت می‌کنند. هیچ وقت از هیچ طریق دیگری به جشنواره‌ها دعوت نشده‌ام و این برای من خیلی مهم است. من را به عنوان خودم و فیلم‌هایی که ساخته‌ام می‌شناسند و این خیلی برایم ارزشمند است من را به فیلم یا چیزی وصل نمی‌کنند و از این طریق‌ها من به جایی دعوت نمی‌شوم.

رسوایی مسعود ده نمکی با الناز شاکردوست + عکس

فیلم رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی در حالی روز عید مبعث کلید خورد که هنوز بازیگر روحانی که نقش اصلی آن است انتخاب نشده. عکس زیر تصویری است از گریم الناز شاکردوست برای نقش اصلی زن این فیلم که در دفتر مسعود ده نمکی برداشته شده است.

پرویز پرستویی وقتی فوتبالیست بود! + عکس

پرویز پرستویی اگر فوتبال را که از ترس گیر نیفتادن در دام اعتیاد به آن پناه آورده بود، ادامه می‌داد شاید الان یکی از پیشکسوتان عرصه فوتبال می‌شد.

شاید اگر در سال ۴۹ وقتی که به عنوان دروازه‌بان تیم محله‌شان در نازی‌آباد درون دروازه قرار ‌گرفت، سر کلاس‌های بازیگری  پرویز احمدی‌نژاد (فقط شباهت اسمی است!) در مرکز هنرهای نمایشی نازی‌آباد نمی‌رفت، هیچگاه فکرش را هم نمی‌کرد روزی سر از کلاس‌های بهرام بیضایی دربیاورد و بعد‌ها با گروه تئاتر کوچ و بهزاد فراهانی مسیر دیگری را برای خودش رقم بزند.
راه یافتن در کلاس‌های درس بیضایی آن هم در سن ۱۷ سالگی، کم کم مقدمات ورود او به گروه نمایش کوچ را فراهم آورد.
پرویز که از کودکی علاقه زیادی به معرکه‌گیری برای دوستانش و اجرای نقش‌های مختلف داشت، در کوچه پس کوچه‌های دروازه غار وقتی از مدرسه تعطیل می‌شدند نیم ساعتی وقت دوستانش را می‌گرفت و برای آن‌ها نمایش اجرا می‌کرد. علاقه‌ بسیار زیادی به تعزیه خوانی داشت و بهترین خاطراتش به عزاداری‌های روزهای محرم ختم می‌شود.
شاید همین پیشینه‌اش بود که بهزاد فراهانی وقتی او را در جشنواره تئاتر شمال دید، به شیوه بازی او علاقه پیدا کرد و به گروه کوچ دعوتش کرد. « اولین بار که پرویز را دیدم در جشنواره تئاتر شمال بود، من یکی از اعضای هیات داوران بودم، در آنجا نمایشی دیدم که از بازی پرستویی خوشم آمد، او جایزه اول را برد، من در جمع چهارصد، پانصد نفر در هنگام اهدای جایزه به پرستویی، پشت تریبون گفتم: «من مطمئن هستم، این مرد اگر رشد درست و منطقی در عرصه داشته باشد و به درستی مطالعه کند، یکی از بازیگران بزرگ هنر ایران خواهد شد.» خیلی‌ها از من دلخور شدند، اما بعدها مشخص شد که پیش‌بینی‌ام درست بود.»
گروه تئاتر کوچ از معدود گروه‌های ماندگار در جمع اهالی تئاتر هست که تا امروز بدون هیچ کم و کاستی به فعالیت‌ خود ادامه داده است. پرویز پرستویی در دوره‌ای وارد این گروه شد که هم‌دوره‌ای‌های نام آشنایی در آینده از آن‌ها به جامعه‌ هنر معرفی شدند. عبدالرضا اکبری، مهدی میامی و مرتضی مسجدجامعی از جمله‌ آن‌ها هستند.
همکاری پرستویی با گروه کوچ به سال‌های انتهایی دهه‌ 50 و ابتدایی دهه‌ 60 مربوط می‌شود. جایی که آخرین اجراهای گروه به نمایش‌های «معدن» و «پتک» ختم می‌شود و با شهادت بهروز پرستویی در ابتدای دفاع هشت‌ساله‌ ایران در برابر تجاوز رژیم بعث، پرستویی راه و روش حرفه‌ای‌اش عوض شد و به سمت فیلم‌هایی رفت که در یک تسلسل منطقی در میانه‌های دهه‌ هفتاد به حاج‌کاظم رسید.
پرویز پرستویی راه دراز و سختی را از کوچه پس کوچه‌های نازی‌آباد تا «دیار عاشقان» طی کرد. او حتی در این مسیر تفکرات خود را هم پالایش داد تا گذرگاه دروازه غار برای او فقط حکم معرکه‌گیری برای هم‌سن‌وسالانش را نداشته باشد بلکه گذری باشد از پرویز تا پرستویی.

بیوگرافی به همراه عکس محدرضا فروتن

 

محمدرضا فروتن

 

45631233.jpg

 

متولد ۱۳۴۷
مدرک تحصیلی: لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد.

– بازیگری را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و پس از بازی در سریال « سرنخ » (قسمت تماشاخانه) یک دوره بازیگری و کارگردانی تئاتر و یک دوره فیلمنامه نویسی گذراند.

– او با بازی در فیلم « مرسدس » شناخته شد و با بازی در فیلمهای « قرمز »، « دوزن »، « متولد ماه مهر »، « زیر پوست شهر » و بخصوص « شب یلدا » توانایی هایش را به رخ همگان کشید.

– او برای بازی در فیلم « قرمز » در هفدهمین جشنواره فیلم فجر و در فیلم « شب یلدا » از پنجمین جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد.

– پس از بازی ماندگارش در فیلم « شب یلدا » نزدیک به چهار سال است که با وجود اکران فیلمهایش (آخرین آن « سربازهای جمعه » ) کمتر خبری مربوط به بازی او می شنویم!

– او یک فیلم به نمایش در نیامده نیز در کارنامه دارد: « رقص با رویا »

– پس از بازی در چهار فیلم متوالی از مسعود کیمیایی (مرسدس، فریاد، اعتراض و سربازهای جمعه) در بیست و پنجمین و بیست و ششمین فیلم های مسعود کیمیایی (حکم، رئیس) جایی نداشت. او در کنار بهروز وثوقی، فرامرز قریبیان، فرامرز صدیقی، فریبرز عرب نیا، داریوش ارجمند، محمدعلی فردین، سعید راد، احمد نجفی، عزت الله انتظامی و بهرام رادان در نقش قهرمان همیشگی آثار کیمیایی در چهار فیلم ایفای نقش کرد.

– بازی متفاوت او در « به آهستگی » از آخرین نقش آفرینی های اوست که تحسین همگان را برانگیخت.

مجموعه آثار:

– هدف (بهرام کاظمی – ۱۳۷۳)

– آخرین بندر (حسن هدایت – ۱۳۷۳)

– فاتح (بهرام ری پور – ۱۳۷۴)

– ماه و خورشید (محمدحسین حقیقی – ۱۳۷۵)

– مرسدس (مسعود کیمیایی – ۱۳۷۶)

– قرمز (فریدون جیرانی – ۱۳۷۷)

– دوزن (تهمینه میلانی – ۱۳۷۷)

– فریاد (مسعود کیمیایی – ۱۳۷۷)

– متولد ماه مهر (احمدرضا درویش – ۱۳۷۸)

– اعتراض (مسعود کیمیایی – ۱۳۷۸)

– زیر پوست شهر (رخشان بنی اعتماد – ۱۳۷۸)

– شب یلدا (کیومرث پوراحمد – ۱۳۷۹)

– رقص با رویا (محمود کلاری – ۱۳۸۰)

– بربادرفته (صدرا عبداللهی – ۱۳۸۱)

– ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد – ۱۳۸۱)

– سربازهای جمعه (مسعود کیمیایی – ۱۳۸۲)

– هشت پا (علیرضا داودنژاد – ۱۳۸۳)

– بازنده (قاسم جعفری – ۱۳۸۳)

– باغهای کندلوس (ایرج کریمی – ۱۳۸۳)

– مجردها (اصغر هاشمی – ۱۳۸۳)

– به آهستگی (مازیار میری – ۱۳۸۳)

– نوک برج (کیومرث پوراحمد، ۱۳۸۴)

– خاک سرد (رضا سبحانی، ۱۳۸۴)

– وقتی همه خواب بودند (فریدون حسن پور، ۱۳۸۴)

– اتوبوس شب (کیومرث پوراحمد، ۱۳۸۵)

– زن دوم (سیروس الوند، ۱۳۸۵)

– کنعان (مانی حقیقی، ۱۳۸۶)

– تردید (واروژ کریم مسیحی، ۱۳۸۶)

– میزاک (حسینعلی لیالستانی، ۱۳۸۷)
جشنواره ها و جوایز:

– برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم « قرمز » – ۱۳۷۷)

– برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « شب یلدا » – ۱۳۸۰

– برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن دنیای تصویر برای بازی در فیلم « شب یلدا » – ۱۳۸۰

– برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بخش بین الملل بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم « به آهستگی » – ۱۳۸۴

– کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم « مرسدس » – ۱۳۷۶

– کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از دهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم « به آهستگی » – ۱۳۸۵

– بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم « قرمز » – ۱۳۷۸

– سومین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم « زیر پوست شهر » – ۱۳۷۹

– بهترین بازیگر نقش اول مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان برای بازی در فیلم « شب یلدا » – ۱۳۸۰

– کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم « کنعان »

همکاری سیروان خسروی و انریکه ایگلسیاس+ عکس

 

سیروان خسروی که به عنوان یکی از برجسته ترین و جریان سازترین موزیسین های سالهای اخیر کشور شناخته می شود، در گفت و گو با «موسیقی ما» خبر از همکاری با «انریکه ایگلسیاس» خواننده ی مشهور و محبوب اسپانیایی داد.

وی در این خصوص به سایت موسیقی ما گفت: «این قطعه Stay Here Tonight نام دارد و طی یکی دو روز آینده با صدای انریکه و تنظیم من به صورت رسمی منتشر خواهد شد».
جزئیات این همکاری و اطلاعات دیگر به زودی در سایت موسیقی ما منتشر خواهد شد و این ترانه را نیز در سایت خواهید شنید.
سیروان خسروی چندی پیش با انتشار قطعه ی «نه نرو» و قرار گفتن آن در رتبه ی اول چارت رادیو Funx در عرصه ی بین المللی مورد توجه قرار گرفته بود و حال با این اتفاق، بار دیگر نام خود را بر سر زبانها انداخته است.
گفتنی است پس از مدتها سیروان خسروی ۱۷ و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۱، هر شب دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه خواهد رفت.

بیوگرافی ساره بیات

بیوگرافی ساره بیات

 

ساره بیات متولد ۱۵ فروردین ۱۳۵۱ در تهران است ، از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شد و در جشنواره پلیس در اولین کارش، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کرد. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شد و بعد از اتمام آن با فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شد که با بازی در این کار نیز نامزد دریافت جایزه هم شد.

 

 

فیلم‌شناسی ساره بیات

 


سینما

جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹) مهمترین فیلم ساره بیات
مقلد شیطان (۱۳۸۵)

 

 

تلویزیون

یک مشت پر عقاب (۱۳۸۶-۱۳۸۴)
بی‌گناهان
بانو
مرگ یک شاعر
ریسمان سبز
تباهی
ترانه پائیزی
شیفت شب

جوایز ساره بیات

خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن بطور مشترک با لیلا حاتمی و سارینا فرهادی از جشنواره فیلم برلین (۲۰۱۰) برای جدایی نادر از سیمین

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای جدایی نادر از سیمین

 

 

مصاحبه با ساره بیات

درباره سوابق بازیگری‌تان و کم‌وکیف این تجربه‌ها برای خود بفرمایید.

از سال ۱۳۸۰ وارد تئاتر شدم و در جشنواره پلیس در اولین کارم، جایزه بهترین بازیگری را به همراه دیپلم افتخار کسب کردم. بعد از اخذ مدرک بازیگری از موسسه “کارنامه” به مجموعه یک مشت پر عقاب دعوت شدم و بعد از اتمام آن با فیلم سینمایی مقلد شیطان وارد سینما شدم که با بازی در این کار نیز نامزد دریافت جایزه شدم. مجموعه بی‌گناهان و سریال تاریخی بانو را قبل از جدایی نادر از سیمین تجربه کردم.

 

به نظر می‌رسد با مجموعه بی‌گناهان بیشتر دیده شدید. درست است؟

تا آن زمان تجربه کاری زیادی نداشتم؛ یک سریال بود و یک فیلم سینمایی که تا چهار سال بعد هم اکران نشد. من برای تمام کارهایم و تمام عواملی که در خدمت‌شان بودم احترام ویژه‌ای قائلم. تمام تلاشم در این عرصه برای درست بودن است. امیدوارم توانسته باشم تأثیرم را در تمام کارهایم گذاشته باشم که البته بی‌گناهان نیز جزو کارهایی است که بازی در آن را دوست داشتم و امیدوارم در اجرای آن موفق بوده باشم.

 

خانم ساره بیات چگونه برای نقش راضیه در جدایی نادر از سیمین انتخاب شدید؟

مثل سایر بازیگران به دفتر آقای فرهادی رفتم. ایشان تست‌های فراوانی را انجام دادند، مدت بسیاری تمرین کردیم و در نهایت به پیشنهاد خانم بخت‌آور و با لطف خدا از میان تعداد زیادی از دوستان توسط آقای فرهادی برای این نقش انتخاب شدم.

شناخت‌تان از راضیه بر پایه چه روشی بود؟

دنیای کار با آقای فرهادی دنیای شگفت‌انگیزی است و البته متفاوت. در کار با ایشان آن‌قدر تجربیات متعدد و هیجان‌انگیز وجود دارد که خود را فراموش می‌کنی. این‌که با چه روشی وارد شوی، چیزی است که ایشان قبل از فیلم‌برداری با تمرین‌های متعدد تو را به اندازه کافی به آن شخصیت نزدیک می‌کند و تو خودِ نقش می‌شوی. بین تو و شخصیت داستان راه زیادی وجود دارد که ایشان به تبدیل این فرآیند به تو کمک می‌کنند و تو را از خود و از هر چه تا حالا بودی جدا می‌سازند. من نیز برای این نقش مابه‌ازای بیرونی داشتم و سعی می‌کردم برای بعضی از حرکات حسی و فیزیکی از قشر مشابه راضیه استفاده کنم. از آن‌چه در جامعه بسیار دیده بودم باید به لحاظ رفتاری الگوبرداری می‌کردم.

 

یکی از شخصیت‌های محوری فیلم، راضیه است که در پیشبرد داستان نقش اساسی دارد. نقشی که به بازیگرش مجال می‌دهد که بازی پرنکته و پر از جزئیاتی را ایفا کند. برای درآمدن این جزئیات، چه کردید؟

 

قبل از شروع فیلم‌برداری برای پرداختن به شخصیت داستان خیلی کار داری و راهی که در مقابل توست، راه دشواری‌ست که اگر به آن‌چه ایشان می‌گویند توجه داشت باشی، بخش اعظمی از کارت آسان می‌شود. به عنوان مثال خواندن قرآن در مسجد یا خواندن نماز جماعت جزو تمرین‌هایی بود که توسط ایشان از من خواسته شده بود. همچنین رفتن به محله‌های پایین شهر، سوار شدن به مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه و استفاده نکردن از خودروی شخصی. من در طول این تمام تمرین‌ها با لباس و چادر و کفش راضیه حضور پیدا می‌کردم. تمام زیورآلات از جمله ساعت و دستبند و انگشتر، البته به‌جز انگشتری که برای راضیه توافق کرده بودیم از دستانم باز شد. حتی خاطرم است روزها درون کیفم را خالی از پول می‌گذاشتم تا توان خرید هیچ‌چیز را نداشته باشم. چیزهایی که دوست داشتم باید نمی‌خریدم تا از حالِ راضیه باخبر می‌شدم.

خانم بیات متوسط برداشت پلان‌های بازی‌تان چند بود؟

در طول کار آن‌قدر مسئولیت‌های سنگین داشتم و آن‌قدر باید کارهای زیاد و مهمی انجام می‌دادم که هرگز به تعداد برداشت‌ها توجهی نداشتم. من در فضایی که آقای فرهادی به وجود آورده بود زندگی می‌کردم. دوربین در زندگیِ من با من همراه بود. اصلاً متوجه تعدد و تکرار برداشت‌ها نبودم.

با توجه به دوربین عمدتا متحرک و روی دست، تداوم حسی پلان‌ها را چگونه حفظ کردید؟

حفظ راکوردها و تداوم حسی جزو وظایف یک بازیگر محسوب می‌شود. این تنها کاری است که می‌شود کرد. ما قبل از گرفتن پلان‌ها تمام سکانس را تمرین می‌کردیم. باید در طول تمرین همه‌چیز را به ذهن می‌سپردم، در واقع کل سکانس را. از دستیاران آقای فرهادی کمک می‌خواستم تا حرکاتم را کنترل کنند. حرکات در طول سکانس کاملاً کنترل‌شده بود. میزان تمرین‌ها آن‌قدر زیاد بود که همه‌چیز ملکه ذهنم می‌شد. در طول تمرین‌ها ایشان به نکات فراوانی اشاره می‌کردند که حفظ راکورد، کم‌ترین آن بود.

خانم ساره بیات تعریف‌تان از تکنیک در بازیگری چیست؟

بهره‌گیری از چارچوب‌های به اثبات رسیده فن بازیگری، رعایت اصول بازیگری، بدعت و نوآوری، خلاقیت، درک صحیح از شخصیت داستان، ایجاد فضای مناسب برای حل شدن در نقش و آموخته‌های ما. حتی به نظرم کار روی بدن، بیان و رفتار صحیح در طول کار، تمام این‌ها می‌توانند برای بازیگر تکنیک محسوب شود که البته تعداد این تکنیک‌ها به اندازه روزهای تجربه بازیگری‌ام هستند.

صحنه‌های پایانی دعوای حجت و راضیه در آشپزخانه از جمله صحنه‌های پرتنش فیلم است که دیگر از قالب آرام قبلی بیرون می‌آیید. این، منافاتی با شخصیت طراحی‌شده از سوی شما نداشت؟

راضیه انسان بود، انسان هم چندبعدی است و دارای احساسات متفاوت و دارای حالت‌های متعدد. انسان همیشه یکسان نیست. او به‌شدت مدافع حق پایمال‌شده‌اش بود. او در صحنه دعوا با نادر ایستاد و مقاومت کرد تا حقش را بگیرد. زمانی که به حکم شرع نگذاشت تا دست نامحرم بنا به اعتقاداتش با او برخورد کند، فریاد کشید. زمانی که در اتوبوس از پا افتاد، خستگی‌اش را پنهان نکرد. این رفتار در تعامل با راضیه بود، نه در تقابل با او.

 

نظرتان درباره بازیگران مقابل‌تان در این فیلم چیست؟

شاید حتی نشود گفت بازیگران مقابل. آن‌ها در مقابل من نبودند، در کنار من بودند. متحد بودیم و وفادار به نقش. همه از همه بودیم، یک‌دست و هم‌عهد و پیمان. از تمام نکاتی که در کنارشان آموختم، سپاسگزارم.

فکر می‌کردید بازی‌تان این‌قدر مورد توجه قرار بگیرد؟

بله، به‌جرأت، چون به خلق اثر ایمان داشتم و خودم را نیز به‌درستی می‌شناختم.

نظرتان درباره جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین چیست؟

من از لحظه‌ای که توسط آقای فرهادی برای این نقش انتخاب شدم، جایزه‌ام را دریافت کردم. هرگز به فکر این‌که در آینده قرار است چه اتفاقاتی بیفتد یا چه جایزه‌ای دریافت کنم نبودم. عطش آموختن از او آن‌قدر در من زیاد بود که فرصتی برای افکار دیگر نبود. متمرکز به نقش بودم و آن‌چه او می‌گفت، اما از این‌که این رسالت را داشتم که به نمایندگی از کشورم برای خاکم هدیه‌ای به ارمغان بیاورم، از خداوند سپاسگذارم و قدردان.

استقبال مطبوعات و تماشاگران در آلمان چگونه بود؟

فوق‌العاده و غیرقابل باور. گویی در شهر هیچ اتفاقی به‌جز جدایی نادر از سیمین نیفتاده بود. مطبوعات و مخاطبان در اطراف ما از هیچ‌چیز جز عشق به این کار سخن نگفتند. عکس‌های مراسم افتتاحیه بر روی جلد اکثر نشریات چاپ شده بود و استقبال باشکوهی که از فیلم شد و همچنین تشویق‌های طولانی‌مدت آن‌ها حیرت‌آور بود. هیچ‌کس بعد از اتمام کار سر از پا نمی‌شناخت و دنیا کار را تشویق کرد، چرا که مخاطبان و هیأت داوران از سراسر دنیا به آن‌جا آمده بودند و بزرگانی که در عرصه سینما از نام‌آوران بودند متحیر بودند. دیگر من چه بگویم؟

و حرف آخر ساره بیات؟

از خدا ممنونم، از فرهادیِ بزرگ و از اعتمادش به من ممنوم. مرا در آزمون بزرگی قرار داد. از حمایت خانواده مهربانم سپاسگزارم و از تمامی هنرمندان فرهیخته و دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‌کنم. امیدوارم در آینده بتوانم منشاء خدمات مفیدتری باشم.

عکس سال ۹۴ ساره بیات بازیگر ایرانی

ساره بیات , عکس ساره بیات , اینستاگرام ساره بیات

ساره بیات در پشت صحنه فیلم سینمایی عادت نمی کنیم

ساره بیات , عکس ساره بیات , اینستاگرام ساره بیات

ساره بیات , عکس ساره بیات , اینستاگرام ساره بیات

مهدی یراحی و ساره بیات

اینستاگرام ساره بیات

منبع مصاحبه :ماهنامه صنعت سینما

وقتی که نیکول کیدمن روسری به سر می کند! + عکس

نیکول کیدمن در جدیدترین فیلمی که قرار است در آن بازی کند، در نقش بازیگر کلاسیک سینما گریس کلی ظاهر خواهد شد. گریس کلی بازیگری بود که با شاهزاده موناکو ازدواج کرد و لقب شاهزاده گریس را گرفت.

نیکول کیدمن در این فیلم با ظاهری کلاسیک حضور دارد و بخشی از فیلم روسری به سر دارد

وقتی که نیکول کیدمن روسری به سر می کند! + عکس

وقتی که نیکول کیدمن روسری به سر می کند! + عکس

وقتی که نیکول کیدمن روسری به سر می کند! + عکس www.campfa.ir

ازدواج یکی از پاکدامن ترین بازیگر معروف بالیوود + عکس

خوب، یکی دیگر از بزرگ ترین عروسی های بالیوود در راه است. سال ۲۰۱۲ به یاد ماندنی ترین سال بالیوود خواهد شد چون ستاره های بالیوودی را به زندگی زناشویی وارد می کند.به گزارش پارس ناز دیا میرزا هم که به عنوان پاکدامن ترین هنرپیشه هند شناخته شده به این فهرست اضافه می شود. دیا اعتراف کرد که او عاشق ساحل سنگا، شریک تجاری خود و کارگردان اولین کارتولیدی اش لاو بریکس زیندگی شده و در سال آینده با وی ازدواج خواهدکرد.

 

 

0.347955001348699131 parsnaz ir ازدواج یکی از پاکدامن ترین بازیگر معروف بالیوود + عکس www.campfa.ir

بازیگر ۲۹ ساله گفت بله ، ما تاریخ معین کردیم، و من به زودی با او ازدواج خواهم کرد. ممکن است سال آینده باشد.در حالی که در مورد ساحل صحبت می کرد، درخشش خاصی در صورت دیا وجود داشت ساحل نه فقط یک کارگردان بزرگ بلکه یک انسان بیش از حد فوق العاده ای است. بهترین چیزی که من در مورد اودوست دارم، صداقت و اخلاص اودر هر کاری است که انجام می دهد. او سحر و جادو را به فیلم آورده است.

0.375972001348699131 ازدواج یکی از پاکدامن ترین بازیگر معروف بالیوود + عکس www.campfa.ir

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی+عکس

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

 

 

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی+عکس

 

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و روز گذشته هواپیمای پروژه که مشغول فیلمبرداری سکانس پایانی فیلم بود، در صحرای کالاهاری سقوط کرد.

 

تاکنون حدود ۸۰ درصد از فیلمبرداری فیلم‌ انجام شده و روز گذشته کارگردان و تنی چند از عوامل اصلی فیلم  «فرزند چهارم» که این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های مربوط به این فیلم در صحرای ‌کالاری آفریقا هستند، از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بردند.گروه تولید «فرزند چهارم» که از حدود یک ماه پیش برای فیلمبرداری صحنه‌های خارج از کشور راهی آفریقا شده بودند، در طی فیلمبرداری صحنه‌های هوایی مربوط به سکانس فینال این فیلم، به دلیل نقص فنی هواپیمای ملخ‌داری که کارگردان و گروه فیلمبرداری را در خود جای داده بود دچار سانحه شدند که خوشبختانه جز برخی جراحات سطحی آسیب عمده‌ای به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامد.

وحید موسائیان کارگردان «فرزند چهارم» که خود از سرنشینان هواپیمای فوق بود در توضیح حادثه گفت: روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده بودند بیاید هواپیمای حامل کارگردان، فیلمبردار و دستیارش به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه زده و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.

سقوط هواپیمای بازیگران ایرانی

موسائیان در ادامه گفت: ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کرده و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم. پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما در حین برگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

او ادامه داد: پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت باز ایستاده و تا به خود آمدیم متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما به سر و رویمان سرازیر شده است. در آن لحظاتی که داخل هواپیمای در هم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم تنها نگرانی‌مان انفجار باک هواپیما بود که خوشبختانه به شکل معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و پس از چند لحظه توانستیم از هواپیما خارج شده و با هلی‌کوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاری منتقل شویم.

موسائیان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند گفت: خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم. تا این لحظه حدود ۸۰ درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران عازم افریقا شد.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : وحید موسائیان/ مجری طرح : محمد حسن نجم/ مدیر تولید : آزیتا موگویی/ پشتیبانی تهیه : محمد پور راد/ مدیر فیلمبرداری : علی محمد قاسمی/ آهنگساز : فریدون شهبازیان/ طراح گریم : سودابه خسروی/ طراح صحنه ولباس: کامیاب امین عشایری/ صدا بردار: محمد شاهوردی/ جانشین تولید : محمد یمینی/ عکاس : علی نیک رفتار/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مسعود میمی/ مدیر تدارکات : امرالله تجربه/ دستیار تولید : مهرداد زحمتکش/ گروه کارگردانی : علی درخشنده، حجت الله علیپور، خورشید نجم/ دستیار اول فیلمبرداری : همایون قربانی/ اجرای گریم : محمد علی ضرابی/ دستیاران صحنه : وهاب یحیی زاده ، ملودی اسماعیلی/ دستیار صدا : امیر شاهوردی/ گروه فیلمبرداری : حسین رجائی ، رضا سپهری ، سید مرتضی نجفی ، جعفر اصلانی/ گروه تدارکات : محمد حیدرقلی ، امیر  یمینی ، حسن عرب زاده ،حسین  رحیمی/ دستیار لباس : زهرا صمدی/ هماهنگی تولید : سعید علیپور شیرازی /هماهنگی  تولید آفریقا : پژمان هادوی/ مدیر مالی : شهریار کنعانی/ مشاور رسانه‌ای: مینا اکبری / بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی ،حسین محب اهری،  ناصر گیتی جاه ، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد، با حضور افتخاری یاسمین ملک نصر

منبع: خبرگزاری فارس