هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

فرهنگ و هنر

گفتگو با فزاد حسنی: همیشه بیشتر از کوپنم حرف می زدم

برخلاف فرزادحسنی پرحرف در تلویزیون، رادیو، فرزاد حسنی در مواجهه با رسانه ها چندان پرحرف نیست.

 هرچند اگر هم پرحرف باشی، وقتی ازدواج میکنی و خبر دامادی ات سر زبانهاست، کمحرف میشوی. فرزاد تا حالا خیلی در مورد مسائل شخصیاش حرف نزده. اگر مصاحبهای بوده، بیشتر حرف کار بوده و اجرا و بازی. اما برای شاختن او شاید همین حرفهای محدود هم کافی باشد. فرزاد حسنی هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نمیکند.

عشق دوران کودکی من

واقعا همین قدر مذهبی هستم که میبینید، تظاهری در کار من نیست. من بچه خانیآبادم و کوچه قندی. نزدیکی بستنی آقا رضا. از یک خانواده کاملا مذهبی. به خصوص مادرم که به شدت مذهبی بود. من در دل فرهنگ آن حوزه و آن دوران بزرگ شدم. به عنوان مثال بزرگترین عشق دوران کودکی من حضرتامام (ره) بود. من از همان بچگی عکسهای امام را جمع میکردم و موثرترین شیوه برای ساکت کردن من، اهدای عکس امام (ره) بود. الان هم آرشیو کامل عکسهای امام (ره) را دارم. وقتی در ۱۲-۱۱ سالگی شاگرد اول شدم، جایزهای که پدرم برایم خرید یک دوره کامل سیمای نور بود که به عکسهای امام اختصاص داشت. حتی یک بار یکی از اقوام، یک عبا برایم خرید تا من از کودکی بیشتر و بهتر بتوانم حرکات امام را انجام دهم. من با درسهای قرآن آقای قرائتی بزرگ شدم. مسئله من دعای کمیل آیت الله دستغیب بود. مسئله نوجوانی من، شهادت آیت الله قدوسی بود، من با این چیزها بزرگ شدم.

دوبرابر هیچ چی!

در بچگی بازیگوش نبودم، اما حاضر جواب بودم، دنبال سوژه میگشتم تا به نوعی آن را به طنز ارتباط دهم. وقتی که دیدم چنین استعدادی دارم، سعی کردم آن را پرورش دهم. سر کلاس خیلی حرفمیزدم، یکروز معلم به من گفت: «حسنی! خیلیبیشتر از کوپنت حرف میزنی« و من در جواب بلافاصله گفتم:« خب برای اینکه ما از بازار آزاد هم خرید میکنیم«، یا مثلا یک روز معلم ورزش برای ما گفت که قرار است امکانات مدرسه دو برابرشود، من گفتم: «دو برابر هیچی چقدر میشود؟» ازاین کارها زیاد میکردم. میرفتم پشتباممدرسه و روی بچهها آب میریختم. وقتی مرا میگرفتند میگفتم من که کاری نکردهام، آبروشنایی است. خلاصه اینکه خیلی حاضرجوابم. من وقتی کسی میخواهد چیزی بگوید اواسط حرف، جواب را روی پیشانیاش میخوانم.

به چه جرمی، چه گناهی؟!

در خانه ما موسیقی نبود، تا مدت ها. اولین کاست موسیقی که به خانه ما راه یافت، «نهانخانه دل» با صدای «بیژن بیژنی» بود و بعدش هم «شور عشق» افتخاری. اولین ترانهای که شنیدم در خانه داییام بود. از یک خواننده پاپ قدیمی. هنوز هم شعر وآهنگش را حفظ هستم: «به چه جرمی، چه گناهی، تو مرا سوزوندی…» حس موسیقیایی و میل به ترانه، نه با کاستهای موسیقی پاپ که با نوارهای قصه بارور شد که آن سالها بزرگترین تفریح کودکان بود. نوار قصههای شرکت ۴۸ داستان یا بیتا. تمام کودکی من با صدای این نوارها پر شده است. علیمردان خان، جن پینه دوز، گربههای اشرافی، سیندرلا، سندباد، پینوکیو. من به آوازهایشان گوش میدادم و با آنها بزرگ شدم البته آنها کارهای درخشانی بود. هنوز هم بسیاری از آوازها را حفظ هستم.

عشق من، زبان عربی

من یک روزنامه خوان حرفه ای بودم. تا پایان دبیرستان روزی ۴ تا ۵ ساعت روزنامه و مجله میخواندم. همه چیز از اطلاعات هفتگی و پاورقی هایش بگیر تا نشریات طنز هفتگی. فکاهیون، طنز و کاریکاتور، دورههای قدیمی مجله بهلول، من حتی مجله صف را هم میخریدم. (مجله ارگان ارتش!) در ضمن عاشق گل آقا بودم و از شماره یک آرشیوش را دارم. در تابستانها وقتی هم سن و سالهای من کلاس انگلیسی میرفتند، من کلاس عربی میرفتم. جامع المقدمات را هم کامل خوانده ام. همین طور کتابی به نام زبان قرآن که مرجع تدریس قرآن در دانشگاه هاست. به عربی همیشه عشق ورزیده ام. زبان عجیبی است و به غایت حساس. یک فتحه و ضمه اشتباه، یک عدم رعایت حروف قمری و شمسی، کل جمله را عوض میکند. من ارتباط حسی بسیار خوبی با عربی دارم و واقعا معتقدم اگر این ارتباط حسی را بااین زبان برقرار کنی، احتمال اشتباهت در تلفظ به صفر میرسد.

همساده با طیاره پرید!

من دلبستگی عمیق به ادبیات محاورهای قدیمی تهران دارم. پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ من، تهرانیهای اصیل بودند. خانهای که در خانی آباد داشتیم، از آن مدل خانههای قدیمی و تیپیک تهران بود. با حوضی در وسط و راه پلههای دور حیاط و دالان و زیرپله و … . یکی از همسادههای ما (فرزاد تاکید دارد بگوید همساده!) پیرزنی بود به نام خجه خانم، خدیجه خانم نه، خجه خانم. در یک اتاق دیگر پیرزنی دیگر بود به نام زهرا خانم که کارش آبکشی بود! در این فضا، گوش من پر شد از آوا و کلمات قدیمی تهرانی. یکی از دوستان منتقد به من ایراد میگرفت که چرا در برنامهام میگویم طیاره. این توی یاد من مانده که مادربزرگم میگفت طیاره پرید! من دیگر نمیتوانم خودم را راضی کنم بگویم هواپیما. این طیاره است! مثلا تهرانیها به جای هنوز میگویند هنو (بدون ز) یا میگویند سیفید (سفید) زیرزیمین ( زیرزمین) سیب زیمینی (سیب زمینی). من به جای دوازده (با فتح دال) دوست دارم بگویم دوازده (با ضم دال). این لهجه قدیمی تهران است. کسی به من زنگ زد و گفت این شنفتن را از کجا آوردی؟ یعنی چی؟ این خانم نمیدانست که خود حافظ، شنفتن را با گفتن هم قافیه کرده است. اما استفاده از این کلمات و این نوع گویش دوستان را عصبانی میکند. اما من تاکید دارم که از این زبان استفاده کنم.

من و گریگوری پک

هرقدر بیشتر فیلم دیده ام، من را بیشتر مومن کرده که جای خودم باشم. چون میبینم اگر گریکوری پک که بسیار هم دوستش دارم اینقدر موفق است، به این دلیل است که خود خودش است. اگر جک نیکلسون اینقدر موفق است، چون خود خود خودش است. هرقدر آدم بیشتر خودش باشد، مطمئنا بیشتر موفق خواهد شد. اینکه یک نفر را آینه تقلیدی خودت قرار بدهی و بخواهی مانند او باشی، باعث میشود خیلی از چیزهایی که مزه و رنگ و بوی توست پنهان بماند و قابلیت بروز پیدا نکند و تبدیل شوی به یک برداشت دست چندم از یک آدم اورجینال و جذاب.

گفتگو با فزاد حسنی: همیشه بیشتر از کوپنم حرف می زدم

با مادربزرگم به سینما میرفتم

در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ من به دلیل بافت خانوادگی مذهبی که داشتم خیلی اجازه رفتن به سینما را نداشتم و البته اکثر خانوادهها آن روزها به خاطر ذهنیتی که ازسینمای قبل از انقلاب داشتند و فیلم فارسیهایی که اصلا مناسب خانواده و به خصوص بچهها نبود همین طور بودند، بنابراین اول باید توسط بزرگترها فیلم چک میشد بعد ما میدیدیم البته نه این که فکر کنید همیشه با پدرم به سینما میرفتم، من معمولا با مادربزرگم به سینما میرفتم و فقط تا به حال ۲ فیلم را با پدرم در سینما دیدم یکی «کیمیا» و دیگری «کلاه قرمزی و پسرخاله» دهه ۷۰ بود. حتی فیلمهای خودم را هم ایشان به تنهایی به سینما میرفتند و میدیدند. فیلم «موبیدیک»، «میمون جنگجو» و «مادر» زنده یاد علی حاتمی جزو اولین و به یادماندنیترین فیلمهایی بود که من در سینما دیدم.

وقتی ترانه میگویم…

هر وقت بعد از یک اجرای خوب به خانه میآیم دست به قلم میگیرم وشعر یا ترانه خوبی میگویم. وقتی از یک گپ خوب با یک خواننده بیرون میآیم، بعدش یک مرتبه یک شعر خوب به ذهنم میآید. وقتی یک بازی خوب انجام میدهم، میل بیشتری برای دیدن فیلم دارم و وقتی فیلم خوب میبینم احساس میکنم حالا یک برنامه لازم است که با اجرایم امکان تحلیل فیلم را فراهم کنم. همه اینها به هم راه دارند.

کابوس من

من در زندگی ام یک کابوس میبینم که هنوز هم ادامه دارد البته هیچ ربطی هم به عذاب وجدان ندارد. خیلی وقتها در خواب کابوس میبینم که یکی از امتحانهای دوره دانشگاهم باقی مانده ومن فراموش کردهام بگذرانمش و به همین دلیل نمیتوانم مدرکم را بگیرم این کابوس من است و هنوز در این سن وسال با آن از خواب میپرم. تنها کابوس زندگی من همین است و ماهی یکی، دو بار سراغم میآید. من عاشق دوران دانشجویی هستم حاضرم هرچه دارم ( که البته زیاد هم نیست ) بدهم وباز گردم به سال ۷۴ و دانشجو شوم. من هم مثل همه آدمهای معمولی رفتم دانشگاه ودرس خواندم ولی در زندگی عادی ودر خانه برای خودم کلاس دانشگاه دارم. ادبیات کهن میخوانم و زبان عربی را دنبال میکنم. کتابهای تاریخی وسینمایی مطالعه میکنم. یک عالم فیلم میبینم وبا دوستانم هم کلی گپ میزنم.

منبع: مجله ایده آل

عکس العمل به یاد ماندنی احسان علیخانی در “ماه عسل”

احسان علیخانی, به یادماندنی, عکس العمل, ماه عسل

… در ششمین روز از ماه مبارک رمضان نیز “ماه عسل” با اجرای “احسان علیخانی” از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
“علیخانی” با جمله «نوش جانتان باشد ثانیه ثانیه ی ماه مبارک رمضان» دفتر ششم “ماه عسل” را آغاز کرد.

بعد تیتراژ آغازین برنامه با صدای “فرزاد فرزین” در فضای “ماه عسل” طنین انداز شد.
پس از پخش تیتراژ “علیخانی” عنوان کرد: تیتراژ “ماه عسل”‌با صدای “فرزاد فرزین” دارای ترجیح بند زیبایی است و ما یادمان رفت از او تشکر کنیم.
پس از آن “علیخانی” ضمن تشکر از همه مادران عنوان کرد: مادران به شدت برنامه ما را رصد می کنند و به موقع گوش ما را می گیرند این بسیار خوب است و به هیچ عنوان هم پاچه خواری نمی کنم.
“علیخانی” با بیان این جمله اذعان داشت: که امروزه موضوع جذابی خواهیم داشت، موضوع برنامه امروز در دل یک تضاد نهفته است ولی نتیجه گیری و قضاوت آن با شماست.
مهمان برنامه یک خانمی بود که برای زیباتر شدن خود عمل جراحی زیبایی انجام داده بود ولی به آن چهره دلخواه خود دست نیافته بود و بعد برای رسیدن به چهره ابتدایی خود نیز چندین بار جراحی های زیبایی متفاوتی انجام داده بود و حال نیز به آن چهره زیبا و ابتدایی خود بازنگشته بود.
این خانم دلیل حضور خود در برنامه را اینگونه عنوان کرد:‌ که آمدم تا شاید بتوانم یک نفر را از انجام جراحی زیبایی منصرف کنم.
دکتر “نراقی” متخصص جراحی های زیبایی و پلاستیک نیز به جمع مهمان برنامه “ماه عسل” پیوست و متذکر شد که بیمارانی را که برای جراحی زیبایی به من مراجعه می کنند در صورت تشخیص و ضرورت نداشن جراحی، بیمار را از انجام آن منصرف می کنم سپس با پخش آیتمی از یک خواهر و برادر که دارای بیماری خاص بودند مهمانان بخش دوم “ماه عسل” معرفی شدند.
این خواهر و برادر در زمان تولد خود هیچ مشکلی نداشتند ولی بعد از جنگ در عراق آنها مجبور به ترک محل سکونت خود شدند و پس از بازگشت به ایران به دلیل آلودگی های موجود در مرز به تدریج دچار بروز لکه هایی در صورت و بدن خود شدند که در آن زمان حدود ۳ سال داشتند.
این دو مهمان از نگاهها و حرفهای مردم در حین دیدن صورتشان اظهار ناراحتی کردند.
“علیخانی” در پایان رو به “عمار” مهمان برنامه متذکر شد که من به جای تمام حرفها و نگاههای مردم که شما را ناراحت کرده، روی شما را می بوسم و بعد به طرف “عمار” رفته و او را همراه با در آغوش گرفتن بوسید.
دفتر ششم “ماه عسل” با این جمله “علیخانی” بسته شد:
امیدوارم خدا قسمت همه ما یک نگاه زیبا کند، ما قرار نیست به خاطر زیبایی تقدیر شویم خیلی مهم است برای مردم به جای زیبا بودن، جذاب باشیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

خواننده معروف برای ازدواج دومش لباس عروس سیاه به تن کرد! + عکس

نکته جالب این مراسم عروسی مشکی و سیاه بودن تمام فضا بود. حتی خود آوریل لاوین نیز لباس مشکی به تن کرده بود و کیک عروسی نیز به رنگ مشکی بود
این دومین ازدواج آوریل می باشد. او حدودا ۳ سال پیش از از همسر اولش طلاق گرفت

خواننده معروف برای ازدواج دومش لباس عروس سیاه به تن کرد! + عکس

عکس های جدید از مراسم ازدواج آوریل لاوین و چاد کروگر

لباس عروس سیاه

منبع : اولین

چه خبر از پریناز ایزدیار !؟؟

 پریناز ایزدیار که با بازی در سریال های پرمخاطب «پنج کیلومتر تا بهشت» و «زمانه» حسابی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
این روزها مشغول بازی در سریال «روبیک» است، او درباره این سریال به «تماشا» می گوید: «در حال حاضر سخت درگیر کارهای مقدماتی سریال «روبیک» به کارگردانی مهیار عبدالملکی هستم. من در این مجموعه نقش یک دختر جنوب شهری را بازی می کنم.
آقای اکبر عبدی نقش پدرم را ایفا می کنند و کامبیز دیرباز نقش برادرم. از نقش پیچیدگی های زیادی برایم داشت و فراز و نشیب هایش جذبم کرد.
من همیشه اولویتم برای انتخاب نقش این است که ببینم آیا کاراکتری که می خواهم بازی کنم جای کار دارد یا نه. در غیر اینصورت اصلا حاضر نیستم وقت خودم را تلف کنم.»
پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار درباره شباهت این دختر جنوب شهری که «ترگل» نام دارد. با «ارغوان» سریال «زمانه» می گوید: «راستش اولش کمی نگران بودم که مبادا شبیه آن نقش شود که خدا را شکر وقتی قسمت اول را خواندم اصلا تشابهی ندیدم.»
جالب است بدانید «روبیک» برای مجموعه شبک نمایش خانگی تولید می شود و این بازیگر در پاسخ به این سوال که با توجه به از دست رفتن اعتماد مخاطبان نسبت به شبکه نمایش خانگی بازی در سریالی برای مدیوم ریسک نبود،  می گوید: «من کارهای آقای مدیری را همیشه تهیه کردم و دیدم و بسیار به کارهای ایشان علاقمندم.
«قلب یخی» را هم تا آنجا که توانستم و وقت اجازه می داد دنبال کردم. به نظرم اتفاقا کار جذابی است چون مخاطب، خودش برای زمان خودش تصمیم می گیرد تا سریال را صبح ببیند یا عصر و شب. در هر رایطی می تواند آن را دنبال کند و حتی اگر دوست نداشت آن را تهیه نکند. البته من بازیگرم و زیاد به مسائل سرمایه گذاری و اینکه شکست خورده یا نه کاری ندارم و سعی می کنم کارم را به بهترین شکل انجام بدهم.»
ایزدیار که در میان همسالانش جزو بازیگران آینده دار محسوب می شود، دلیل نبودنش در سینما را کمبود کارهای خوب می داند و می گوید: «به نظرم کارگردانان اعتماد و ریسک کمتری نسبت به من و هم دوره ای های من دارند و نمی خواهند این جسارت را داشته باشند کسی که در تلویزیون درخشیده را برای کارشان جذب کنند. نمی خواهند نگاتیوشان را صرف کسی کنند که به فروشش زیاد مطمئن نیستند. در این شرایط بازیگران جوانتر مجال درخشیدن پیدا نمی کنند.»
او درباره اینکه چرا در سینما و میان دهه شصتی اغلب کارها محدود به انتخاب هایی چون نگار جواهریان و ترانه علیدوستی و … می شود می گوید: «البته این دو نامی که گفتید از بازیگران مورد علاقه من هستندو تقصیر اینها نیست که در سینما بیشتر می درخشند ولی خب گاهی من هم از نبود اعتماد رنج می برم اما می گویم شک نکنید به زودی به ما اعتماد خواهند کرد و من تمام تلاشم را می کنم که این اتفاق بیفتد.
همین الان هم این را می گویم که ۲ پیشنهاد خوب سینمایی دارم و اگر شرایط به خوبی پیش برود، بعد از ۳۰ روز که کارم در این سریال تمام شد با یک نقش خوب به سینما می آیم؛ منتظر باشید.»
منبع:روزنامه تماشا

علیخانی بابت شلوار قرمزش عذرخواهی کرد!

احسان علیخانی,مجری برنامه ماه عسل 92

احسان علیخانی مجری برنامه تلویزیونی «ماه عسل» که با پوشش خاصش در برنامه روز پنجشنبه واکنش‌ها و انتقادات فراوانی را برانگیخته بود،
 امروز بابت این موضوع از مخاطبان برنامه‌اش عذرخواهی کرد.

علیخانی که هفته گذشته با شلوار قرمزرنگ به اجرای برنامه ماه عسل پرداخت که این اتفاق باعث بروز واکنش‌هایی در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی شد.

همین واکنش‌ها باعث شد این مجری تلویزیونی در ابتدای برنامه روز جمعه «ماه عسل» به ذکر توضیحاتی درباره این موضوع بپردازد. علیخانی با اشاره به این‌که بعد از سال‌ها اجرا در تلویزیون طبعا با قواعد این حوزه آشنایی کامل دارد، ادامه داد: «شلواری که من پوشیده بودم در اصل بادمجانی رنگ بود، اما در جریان پخش تلویزیونی رنگ‌ها پررنگ‌تر می‌شوند و این اتفاق‌ها رخ می‌دهد…»

او افزود: «می‌دانم اینجا سیرک نیست و باید شان و شئوناتش حفظ شود. اما با وجود این‌که بی‌تقصیر بودم بابت این اتفاق عذرخواهی می‌کنم.»

اولین برنامه مشترک فرزاد حسنی و آزاده نامداری بعد از ازدواج + تصاویر

یک دوره مسابقه آشپزی با اجرای فرزاد حسنی و آزاده نامداری که …..

یک دوره مسابقه آشپزی با اجرای فرزاد حسنی و آزاده نامداری که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده اند و با حمایت یک شرکت خصوصی سه شنبه شب در هتل چمران شیراز برگزار شد.

عکس آزاده نامداری و فرزاد حسنی,عکس های ازدواج ازاده نامداری و فرزاد حسنی

عکس آزاده نامداری و فرزاد حسنی,عکس های ازدواج ازاده نامداری و فرزاد حسنی

عکس آزاده نامداری و فرزاد حسنی,عکس های ازدواج ازاده نامداری و فرزاد حسنی

اینستاگرام آزاده نامداری

اولین برنامه مشترک فرزاد حسنی و آزاده نامداری بعد از ازدواج + تصاویر

منبع : نور پورتال

بازیگر اصلی ستایش ۲ مشخص شد+عکس

بازیگر اصلی ستایش 2 ,سریال ستایش 2

سرانجام بازیگر نقش ستایش در سری دوم این سریال معلوم شد. نرگس محمدی به عنوان کاراکتر اصلی سریال «ستایش ۲» در شمال کشور مقابل دوربین سریال سعید سلطانی رفته است.سریال در سکوت خبری کامل تصویربرداری می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «ستایش ۲» به کارگردانی سعید سلطانی که سری اول آن با استقبال مخاطبان شبکه سه سیما مواجه شده بود در سکوت کامل خبری در رامسر در حال تولید است.

فیلمنامه این سریال توسط سعید مطلبی نگارش شده است و مضمونی اجتماعی دارد و بیشتر اتفاقات آن در شهرستان رامسر در شمال کشور رخ می‌دهد.

سعید سلطانی از اوایل دی ماه سال گذشته کار تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «ستایش۲» را در رامسر آغاز کرده است اما با گذشت بیش از یک سوم کار، ادامه تصویربرداری این سریال در ماه گذشته به دلیل درگذشت یکی از اقوام سعید سلطانی متوقف بود که پس از یک هفته وقفه ادامه یافت.

نرگس محمدی از حضور در این سریال پرمخاطب و در نقش «ستایش» خبر داد و گفت: در ادامه سری اول «ستایش ۱» نقش خود را دراین سریال ایفا می‌کنم.

عوامل تولید «ستایش ۲» در حال حاضر با تصویربرداری بیش از ۳۵ درصد کار بخش‌های مربوط به «ثنا بانو» در رامسر را فیلمبرداری می‌کنند تا با نشان‌دادن مواهب طبیعی و ظرفیت‌‌های بالقوه این شهر توریستی برای پخش از شبکه سوم سیما آماده شود.

داستان سریال «ستایش۲» مربوط به بیست سال آینده خانواده فردوس و ستایش است و تصویربرداری از لوکیشن و سکانس‌های شمال کشور تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

داریوش ارجمند که نقش «حشمت فردوس» را بر عهده دارد تا به امروز جلوی دوربین نرفته و طبق شنیده‌ها قرار است که ارجمند در لوکیشن‌های تهران جلوی دوربین سریال سعید سلطانی برود.

«ستایش۲» ادامه داستان است که پس از بیست سال پی گرفته خواهد شد. در این مدت ستایش که پسر و دخترش را از دست حشمت فردوس فراری داده، با هویت جعلی و با نام ثنا بانو رودباری به همراه پسر و دخترش که آن‌ها هم هویت جعلی دارند زندگی می‌کنند.

منبع : تسنیم

ارشاد اجازه پخش مثل یک عاشق را نداد!

فیلم مثل یک عاشق

فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» آخرین ساخته عباس کیارستمی قرار بود با دوبله فارسی در ایران اکران شود اما با گذشت چند ماه از پیگیری های پخش کننده فیلم در ایران، ارشاد مجوز نمایش فیلم را صادر نکرده است.

 

پخش کننده آثار کیارستمی در ایران با اشاره به پیگیری های خود برای اکران دو فیلم کپی برابر اصل و مثل یک عاشق در ایران گفت: به دلیل آنکه زبان اصلی فیلم مثل عاشق ژاپنی است، قرار بود فیلم مثل یک عاشق به درخواست عباس کیارستمی به صورت دوبله اکران شود و حتی نسخه ای که برای بازبینی ارائه می شود نیز دوبله باشد.

 

وی ادامه داد: اما ارشاد نه تنها مجوز اکران فیلم را صادر نکرد بلکه حتی مجوز دوبله فیلم را نیز صادر نکرد به همین دلیل تلاش های ۹ ماه ما برای اکران فیلم تاکنون نتیجه نداده است نمایش فیلم کپی برابر اصل نیز باتوجه به اصلاحاتی که فیلم نیاز دارد؛ بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه دربردارد تا بتوان آن را برای اکران آماده کرد به همین دلیل اکران این فیلم فعلا نامعلوم است.

 

رامین رحیمی ادامه داد: ما بر پیگیری های خود ادامه می دهیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک حداقل فیلم مثل یک عاشق را در نیمه دوم سال اکران کنیم زیرا معتقدم زمان مناسب برای اکران چنین فیلم هایی در ایران نیمه دوم سال است که وضعیت کشور از لحاظ اجتماعی و اقتصادی از هیجانات خالی شده و به یک آرامش نسبی رسیده است.

 

این تهیه کننده سینما با اشاره به لزوم حمایت دولت از سینماداران گفت: دولت باید بجای حمایت تمام قد از تولید به بخش اکران توجه کند و با حمایت از سینماداران و تغییر مسیر یارانه ها از تولید به نمایش، فضایی را به وجود بیاورد که سینماداران از اکران فیلم های فرهنگی و فیلم هایی که مخاطبین خاصی دارند، استقبال کنند

منبع: ایلنا

خوانندگان تیتراژهای رمضان ۹۲ چه کسانی هستند؟ + تصاویر

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

تیتراژهای تلویزیونی همیشه جذاب و پرطرفدارند اما وقتی به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، گمانه زنی های زیادی در مورد تیتراژ برنامه ها و سریال های مختلف تلویزیونی صورت می گیرد.

 

بنابر این گزارش، گمانه زنی هایی که اغلب به واقعیت می پیوندد و چند روز مانده به آغاز ویژه برنامه های رمضان تلویزیون، نام خواننده های تیتراژها مشخص می شود. امسال هم ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با دست پر و تیتراژهای متفاوت به خانه های مردم وارد خواهند شد.

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

شهر باران با شهاب رمضان و سعید شهروز
ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما امسال هم مانند سال های گذشته اهمیت ویژه ای برای تیتراژ خود قائل شده و سراغ خواننده های مطرح کشور رفته است. این برنامه که پیش از این از محمد علیزاده به عنوان خواننده تیتراژ خود استفاده کرده بود، امسال سراغ شهاب رمضان و سعید شهروز رفته است.

شهاب رمضان و سعید شهروز، هر دو برای اولین بار تیتراژ خوانی را تجربه می کنند. سعید شهروز در مورد این آهنگ به تماشا می گوید: «این تیتراژ توسط آقای ارمغانی (تهیه کننده) به من پیشنهاد شد. من این کار را با همکاری بهروز صفاریان عزیز انجام خواهم داد و تنظیم و آهنگسازی آن برعهده ایشان است. ترانه این آهنگ هم از احمد امیر خلیلی است. ان شاءالله که این کار مورد توجه مردم خوبمان قرار گیرد.»

شهروز در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر دیر به تلویزیون آمدید هم می گوید: «این اولین باری است که خواندن تیتراژ را تجربه می کنم. در هر صورت دوستان محبت کردند و یادشان افتاد که ما هم هستیم.»

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

ماه عسل، مهدی یراحی و فرزاد فرزین
ماه عسل ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما است که سال هاست پای ثابت سفره های افطار مردم است. این برنامه در سال اول پخش خود با نام «جزر و مد» و اجرای فرزاد حسنی روی آنتن شبکه سه سیما رفت و آخرین «ماه عسل» هم توسط علی ضیاء از شبکه سه سیما پخش شد. امسال هم احسان علیخانی (مجری برنامه پشت صحنه) روی صندلی علی ضیاء نشسته و این برنامه را اجرا خواهد کرد.

هنوز خبر رسمی در مورد تیتراژهای این برنامه تلویزیونی منتشر نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که مهدی یراحی یکی از تیتراژهای ماه عسل ۹۲ را می خواند. از فرزاد فرزین هم به عنوان دیگر خواننده ویژه برنامه افطار شبکه جوان نامبرده می شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم در نهایت چه خواننده هایی تیتراژ برنامه ماه عسل را اجرا خواهند کرد.

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

زوج فرزاد حسنی و محمد علیزاده در شبکه دو
شبکه دو سیما همانطور که از مدت ها پیش اعلام کرده، امسال می خواهد با سریال «خروس» مهمان شب های رمضانی مردم باشد. این سریال که سعید آقاخانی کارگردانی آن را برعهده دارد، اگر پخش شود سورپرایز جالبی برای علاقمندان به موسیقی دارد. تیتراژ این مجموعه تلویزیونی به محمد علیزاده سپرده شده است اما نکته جالب در این میان این است که این آهنگ بعد از مدت ها، یک بار دیگر شاهد همکاری زوج فرزاد حسنی و محمد علیزاده خواهیم بود.

ترانه این آهنگ توسط فرزاد سروده و تنظیم آن هم توسط شهاب اکبری انجام شده است. علیزاده در این مورد به تماشا می گوید: «مصطفی کیانی (نویسنده سریال) یکی از دوستان قدیمی من است. سعید آقاخانی به مصطفی گفته بود تیتراژ سریال را محمد بخواند مصطفی با من تماس گرفت و بعد از جلسه ای که با آقای ابراهیمی (تهیه کننده) داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تیتراژ این سریال را کار کنیم. سبک و سیاق این آهنگ هم، شبیه عاشقانه های محمد علیزاده است.»

وی ادامه می دهد: «من سالی یک بار تیتراژ کار می کنم، آن هم ماه رمضان به ماه رمضان است. به خاطر علاقه ای که به ماه مبارک رمضان دارم، همیشه از خدا خواسته ام که در این ماه کار داشته باشم. ماه رمضان ماه محبوب من است و همه اطرافیان من هم از این موضوع آگاه هستند چون در این ماه حال خودم خیلی خوب است، دوست دارم کاری هم در تلویزیون داشته باشم تا در جشن آسمانی مردم شریک باشم.»

علیزاده در پایان به تماشا می گوید: «من تا به حال شبکه دو کار نکرده ام اما فکر می کنم هم شبکه دو، شبکه خوبی است و هم سریال پروژه با کیفیت و خوبی است. دوستان در شبکه دو بابت این تیتراژ به من لطف زیادی داشتند و آرزو می کنم با این آهنگ یک یادگاری خوب از من در این شبکه باقی بماند.»

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

احسان یا رضا؟ مسئله این است …
کارن همایونفر که یکی از آهنگسازان چیره دست کشورمان است و یک بار دیگر به تلویزیون آمده و به عنوان آهنگساز در کنار عوامل سازنده سریال مادرانه قرار گرفته است. رضا یزدانی و احسان خواجه امیری دو گزینه اصلی خواندن تیتراژ این مجموعه تلویزیونی هستند. با توجه به اینکه کمتر از دو هفته به پخش این سریال باقی مانده اما هنوز تصمیم نهایی برای تیتراژ «مادرانه» گرفته نشده و باید منتظر ماند و دید بین رضا و احسان کدام یک پشت میکروفن تیتراژ سریال شبکه سه قرار خواهند گرفت.

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

افتخاری در شبکه تهران
«دروازه بهشت» عنوان سریال احتمال شبکه تهران در ماه رمضان است. این سریال که در صورت توافق برای پخش به طور همزمان از شبکه های استانی هم پخش می شود توسط مهدی صباغ زاده کارگردانی شده و آهنگسازی آن برعهده عماد توحیدی است. جالب است بدانید که علیرضا افتخاری، خواننده پاپ – سنتی کشورمان بعد از مدت ها با تیتراژ این سریال به تلویزیون بازخواهد گشت و ترانه دکتر افشین یداللهی را اجرا خواهد کرد.

خوانندگان تیتراژهای رمضان 92 چه کسانی هستند؟ + تصاویر

دودکش با رضا صادقی؟
دودکش قطعا سریال مناسبتی شبکه اول تلویزیون برای شبکه های رمضان است. این سریال را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و بازیگران شاخصی در آن حضور دارند.

آریا عظیمی نژاد که امسال عید، با ساخت آهنگ سریال «پایتخت ۲» حضور موفقی در تلویزیون داشت، به عنوان آهنگساز سریال «دودکش» فعالیت می کند. آنطور که شنیده شده عظیمی نژاد قصد دارد تیتراژ این سریال را به رضا صادقی بسپارد. البته هنوز چیزی قطعی نشده  جالب است بدانید که ترانه این کار توسط روزبه بمانی سروده شده و احتمالا توسط آقای عظیمی نژاد تنظیم خواهد شد.

 

منبع : سینما خبر

بررسی کامل جراحی آنجلینا جولی

بررسی کامل جراحی آنجلینا جولی : خیلی زود از پروتز استفاده میکنم

بازیگر سینمای تجاری برای مبارزه با بیماری سرطان و به حداقل رساندن خطر ابتلا به این بیماری هر دو سینه خود را تخلیه کرد. پس از بررسی‌ پزشکان مشخص شد که  این بازیگر ۳۷ ساله که چند سال پیش مادر خود را به دلیل ابتلا به سرطان سینه از دست داد، ژن معیوبی را از خانواده مادری‌اش به ارث برده که این ژن می‌تواند این بازیگر جوان را در آینده‌ای نزدیک با خطر ابتلا به سرطان سینه روبه‌رو کند. این موضوع بهانه‌ای شد تا جولی به دلیل اضطراب و ترس از تنها گذاشتن ۶ فرزند و همسرش جراحی‌ای را برای درمان انتخاب کند که احتمال ابتلا به سرطان را برای همیشه در او به صفر برساند. در این مطلب ماجرای بیماری و درمان آنجلینا جولی را از زبان او و پزشک معالجش می‌خوانید.

آنجلینا جولی: پیشگیری بهتر از درمان است

 

مادرم ۱۰ سال با بیماری سرطان سینه دست و پنجه نرم کرد تا بالاخره به دلیل ابتلا به این بیماری از دنیا رفت. مدت زیادی از مرگ او نگذشته بود که متوجه شدم احتمال ابتلای من نیز به واسطه وراثت ژنتیک زیاد است. آزمایش‌های لازم را انجام دادم و پزشکان به من خبر دادند که ژن معیوبی دارم و احتمال ابتلا به سرطان سینه در من بیشتر از ۸۰ درصد است. ضمن آنکه نگران ابتلا به سرطان تخمدان نیز بودم چرا که ۵۰ درصد احتمال ابتلا به آن نیز در من وجود داشت، بلافاصله برای پیشگیری از خطر و کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه دست به کار شدم. و حالا تنها ۵ درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه در من وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست.

دکتر کریستی‌فانک، پزشک معالج جولی: احتمال ابتلای جولی به سرطان بالای ۸۰ درصد بود
سرپرست تیم معالج آنجلینا جولی درباره ژن معیوب که او از مادرش به ارث برده اعلام کرد:« آنجلینا با وجود این ژن به احتمال ۸۷ درصد در آینده‌ای نزدیک به سرطان سینه مبتلا می‌شود. ضمن آنکه این ژن معیوب می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را در او به ۵۰ درصد برساند، بنابراین برای پیشگیری از ابتلای جولی با این بیماری و ریسک بالای ابتلا به بیماری تصمیم گرفتیم جراحی ماستکتومی را به او پیشنهاد کنیم و از او بخواهیم با این جراحی هر دو سینه خود را تخلیه کند تا احتمال ابتلا به این بیماری را از ۸۷ درصد به ۵ درصد کاهش دهد. ضمن آنکه جولی تصمیم گرفت برای محکم‌کاری رحمش را نیز خارج کند و به این ترتیب برای همیشه با سرطان سینه و رحم خداحافظی کند. بنابراین از ابتدای ماه فوریه پروسه درمانی آنجلینا جولی را آغاز کردیم و این روند تا پایان ماه آوریل ادامه داشت.»

عمل جراحی ۸ ساعته
دوم فوریه مراحل مقدماتی درمان آغاز شد. در این دوره کمی نگران بودم اما همراهی براد پیت در این روزها به لحاظ روحی مرا در شرایط خوبی قرار می‌داد. ۲ هفته طول کشید تا مقدمات لازم انجام شد و من تحت نظارت تیم پزشکی بودم تا سرانجام روز جراحی فرا رسید. مرا به اتاق عمل بردند و در تمام این لحظات براد پیت همراه من بود و به من دلداری می‌داد. چند دقیقه بعد از ورود به اتاق عمل بی‌هوش شدم. جراح حین عمل بافت سینه را تخلیه کرده و هر آنچه ممکن بود سلامت مرا به خطر بیندازد از بدنم خارج کرده است. بعد از چند ساعت وقتی به هوش آمدم تعداد زیادی سیم و لوله را در اطرافم دیدم که هر کدام به طریقی به بدنم وصل شده بودند. این حس را داشتم که در صحنه فیلمی علمی- تخیلی بازی می‌کنم اما من به زندگی عادی برگشته بودم و این برایم خوشحال کننده بود.

خیلی زود از پروتز استفاده می‌کنم
جراحم برایم توضیح داد که بعد از ۹ هفته می‌توانم جراحی زیبایی انجام دهم و از پروتز سینه استفاده کنم. امروز علم پزشکی پیشرفت‌های زیادی کرده و از این بابت نگران نیستم. می‌دانم که با انجام این جراحی خیلی زود روند عادی زندگی را دنبال خواهم کرد و خوشحالم که توانستم این تصمیم را بگیرم و برای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه به این جراحی تن دهم. می‌دانم خیلی سخت است که به دیگران بگویم در صورتی که در شرایط مشابهی مثل من هستند، عمل ماستکتومی کنند اما لحظاتی در زندگی وجود دارد که باید میان سلامتی و زیبایی یکی را انتخاب کنی و من سلامتی و زندگی در کنار خانواده و بچه‌هایم را انتخاب کردم.

امیدوارم تجربه‌ام برای همه زنان مفید باشد
آنجلینا جولی می‌گوید: «قبول دارم که واژه سرطان بسیار ترسناک و دلهره‌آور است اما پیشگیری از ابتلا به آن قطعا از درمان آن ساده‌تر و راحت‌تر است. امیدوارم زنان دیگر در سراسر جهان از تجربه من استفاده کنند. نگران نباشید تا دیر نشده آزمایش‌های لازم را انجام دهید. امروز با یک آزمایش ساده می‌توانید احتمال ابتلا به سرطان را بررسی کنید و در صورت وجود خطر برای کاهش عوارض احتمالی آن اقدام کنید. اگر چه پذیرش جراحی ماستکتومی واقعا سخت است. برای یک زن دشوار است که بخش مهمی از زیبایی‌اش را از دست بدهد اما این برای درمان من لازم بود. من ترجیح دادم تا سینه‌هایم را از دست بدهم اما بتوانم با خاطری آسوده و راحت در کنار همسرو ۶ فرزندم زندگی کنم بدون آنکه آنها نگران بیماری یا مرگ زود‌هنگام من باشند. خیلی‌ها گفتند این تجربه‌ای شخصی است و شاید بهتر باشد رسانه‌ای نشود اما من می‌دانم که با طرح این موضوع و به اشتراک گذاشتن این تجربه می‌توانم به خیلی از زن‌هایی که به بیماری سرطان سینه مبتلا هستند، کمک کنم.»

منبع: مجله سیب سبز